A 180-asról is érdekelnének az emlékeid. Mely laktanyáknak volt akkoriban csuklósuk, nagyságrendileg hány 180-ast használt a honvédség, milyen fényezésük volt akkoriban, volt-e valami egyedi a kialakításukban, felszereltségükben. Bármi, ami szerinted érdekes volt, vagy amire emlékszel, és esetleg megosztanád velem / velünk.
-----------------
Az Ikarus-180-t, Pécsen jobban ismerik mint az ország területének 95%-án.
Ezt a gyár nem túl jól sikerült tipusát ugyanis Magyarországon igen kevés helyen használták.
- Budapesten + Pécsen + Székesfehérváron + Dunaújvárosban + Kazincbarcikán + Ózdon.
A típus protó példánya nem Budapesten, hanem Pécsen szolgált.
A vidéki példányok mindegyike egy meghiúsult Perui/Boliviai (??) üzlet miatt itthon maradt szállítmányból valók voltak.
Vajszínűek, alul piros sávos festéssel.
---------------------
A Magyar Néphadsereg nem ezekből vett át, hanem gyári, NDK export kivitelnek megfelelő, de kizárólag az MN céljára gyártott példányokat vásárolt tizen valahány db-ot.
Ezek is vajszínű, alul piros sávos Ikarus-180-k voltak.
Különlegességük nem volt.
Két ajtós, helyközi kivitelűek voltak.
Belül 2x2-es elég rikitó, piros műbőr ülésekkel.
Ezek a buszok össze-vissza kerültek katonai alakulatokhoz.
Az első példány Börgönd kapta, és a Börgönd - Székesfehérvár Virág óra (8 km) útvonalon járt, naponta 5x vagy 6x.
Általában azok az alakulatok kapták ahol pár km-re volt a laktanya az adott várostól és közforgalmú busz oda nem járt.
Az alakulatok 99% ROBUR illetve később Ik-211 tipusú buszokat kapott, alakulatonként 2-4 db.-t.
Az Ikarus-180, csak egyszeri ritka alkalmú beszerzés volt.
Később az Ikarus-280-ból már majd 100 db került a Néphadsereg használatába.
A nyaranta Pécsen közlekedő ik-180/ illetve később az Ik-280, NEM volt kiadva katonai alakulathoz.
Pécsre mindíg a központi tartalék raktárból, Mátyásföldről helyezték ki a buszokat.