RIKA424 Creative Commons License 2014.05.30 0 0 25677

A 180-asról is érdekelnének az emlékeid. Mely laktanyáknak volt akkoriban csuklósuk, nagyságrendileg hány 180-ast használt a honvédség, milyen fényezésük volt akkoriban, volt-e valami egyedi a kialakításukban, felszereltségükben. Bármi, ami szerinted érdekes volt, vagy amire emlékszel, és esetleg megosztanád velem / velünk.

 

-----------------

 

Az Ikarus-180-t, Pécsen jobban ismerik mint az ország területének 95%-án.

 

Ezt a gyár nem túl jól sikerült tipusát ugyanis Magyarországon igen kevés helyen használták.

 

 - Budapesten + Pécsen + Székesfehérváron + Dunaújvárosban + Kazincbarcikán + Ózdon.

 

A típus protó példánya nem Budapesten, hanem Pécsen szolgált.

A vidéki példányok mindegyike egy meghiúsult Perui/Boliviai (??) üzlet miatt itthon maradt szállítmányból valók voltak.

 

Vajszínűek, alul piros sávos festéssel.

 

---------------------

 

A Magyar Néphadsereg nem ezekből vett át, hanem gyári, NDK export kivitelnek megfelelő, de kizárólag az MN céljára gyártott példányokat vásárolt tizen valahány db-ot.

Ezek is vajszínű, alul piros sávos Ikarus-180-k voltak.

Különlegességük nem volt.

Két ajtós, helyközi kivitelűek voltak.

Belül 2x2-es elég rikitó, piros műbőr ülésekkel.

 

Ezek a buszok össze-vissza kerültek katonai alakulatokhoz.

Az első példány Börgönd kapta, és a Börgönd - Székesfehérvár Virág óra (8 km) útvonalon járt, naponta 5x vagy 6x.

Általában azok az alakulatok kapták ahol pár km-re volt a laktanya az adott várostól és közforgalmú busz oda nem járt.

Az alakulatok 99% ROBUR illetve később Ik-211 tipusú buszokat kapott, alakulatonként 2-4 db.-t.

 

Az Ikarus-180, csak egyszeri ritka alkalmú beszerzés volt.

Később az Ikarus-280-ból már majd 100 db került a Néphadsereg használatába.

 

A nyaranta Pécsen közlekedő ik-180/ illetve később az Ik-280, NEM volt kiadva katonai alakulathoz.

Pécsre mindíg a központi tartalék raktárból, Mátyásföldről helyezték ki a buszokat.

 

Előzmény: Balázs1 (25662)