Akkor most egy kis ömlesztett választ írnék:
Gödöllői HÉV: tetszik az ötlet. Végül is így valóban csökkenthető a kockázat. (Bizonyosan rosszul olvastam, de Bárdos úr mintha inkább Budára utalt volna, ahol nem annyira a lejtviszonyok, mint a vonat- és tolatómozgások irányai játszhatnak szerepet.)
Egy vágány esetén nincs értelme semilyen oldalról sem beszélni.
Azért szerintem nem mindegy, hogy jobb oldalra, vagy bal oldalra tűzik-e ki azokat a fránya jelzőket. Mintha az egész offolás is ezen folyna. (A megkifogásolt hozzászólásban magam is arra utaltam volna, hogy ha nincs kétvágány, nincs se jobb, se baljárat).
Igen, ennek az előírásnak a betartására példa Mátészalka bejárati jelzője is:
Melyiknek, csak nem a baljáratú kétvágányú pályákra vonatkozóknak?
az nem számít kétvágányú pályának
És ez igen nagy különbség.
Szerintem a Déli pályaudvari alagút eleve két vágányú volt,
Igen, volt egy kis előrelátás az építőkben.
de bizonyos időszakban valóban csak az egyik vágányt használták, valószínűleg űrszelvény okok miatt.
Űrszelvényproblémák voltak, de a villamosításkor. Ha ott volta kihúzó vágánya (ld. az alagút méretét- vélhetően igen)- akkor azt használták is. Az más kérés, hogy a kihúzáson kívül találtak e néki egyéb feladatokat.
Szerintem ennyi bőven elég mára.