Divrotcé Creative Commons License 2014.05.28 0 0 57424

Akkor most egy kis ömlesztett választ írnék:

 

Gödöllői HÉV: tetszik az ötlet. Végül is így valóban csökkenthető a kockázat. (Bizonyosan rosszul olvastam, de Bárdos úr mintha inkább Budára utalt volna, ahol nem annyira a lejtviszonyok, mint a vonat- és tolatómozgások irányai játszhatnak szerepet.)

 

Egy vágány esetén nincs értelme semilyen oldalról sem beszélni.

Azért szerintem nem mindegy, hogy jobb oldalra, vagy bal oldalra tűzik-e ki azokat a fránya jelzőket. Mintha az egész offolás is ezen folyna. (A megkifogásolt hozzászólásban magam is arra utaltam volna, hogy ha nincs kétvágány, nincs se jobb, se baljárat).

 

Igen, ennek az előírásnak a betartására példa Mátészalka bejárati jelzője is: 

Melyiknek, csak nem a baljáratú kétvágányú pályákra vonatkozóknak?

az nem számít kétvágányú pályának

És ez igen nagy különbség.

 

Szerintem a Déli pályaudvari alagút eleve két vágányú volt, 

Igen, volt egy kis előrelátás az építőkben.

de bizonyos időszakban valóban csak az egyik vágányt használták, valószínűleg űrszelvény okok miatt.

Űrszelvényproblémák voltak, de a villamosításkor. Ha ott volta kihúzó vágánya (ld. az alagút méretét- vélhetően igen)- akkor azt használták is. Az más kérés, hogy a kihúzáson kívül találtak e néki egyéb feladatokat.

 

Szerintem ennyi bőven elég mára.

 

Előzmény: kihúzóvágány (57403)