Mágus23 Creative Commons License 2014.05.27 0 0 57372

ÜDV!

Nálunk ez a tüzelési módozat nem volt használatos . Lényege a tüzelőajtón alkalmazott deflektor lemez ez az ami a káros lehűléstől védeni igyekszik a tűzszekrényt . Alkalmazása esetén lehet alsó vagy felső deflektor .A külföldön elterjedten használt egyszárnyas befelé nyíló tüzelőajtó egyben deflektorként is működik azaz levegőirányítást végez az eleven tűzfelület felső részéhez és ez a levegő hamar felmelegszik , elvileg nem okoz a tűzszekrény csőfalnál káros  lehűlést. A deflektoros tüzelőajtók esetén kismértékben megengedhető az ajtó nyitása rátüzelés után ,az ilyen módon való tüzelés növelheti a szükséges légfelesleget és ezáltal némi füstemésztés is elérhető. Az alsó deflektoros ajtóknál az egylapátos tüzelés kényelmetlen mert a deflektor lemezt is kell kezelni. Az egyszárnyú befelé nyíló ajtoknál viszont a módszer teljesen alkalmazható, így adeflekció előnyei jobban kihasználhatóak. A MÁV nál kísérletileg a 424 027 és a 203 501 mozdonyok voltak ezzel a tüzelőajtóval felszerelve . Később a 303 sor . ezzel hagyta el a gyárat. A MÁV üzemében nem vált be ezért a 303 as kivételével a gépekről leszerelték az ilyen tüzelőajtókat.

Előzmény: Mopat (57366)