oregsas Creative Commons License 2014.05.20 0 0 133197

Urak !

Az asszonynak van egy  18 éves GEO METRO autója. Ez nagyon hasonló az 1300 ccm.-es  Suzukihoz , de mindenben van egy kis újítás. Az autó  az utolsó 30 km.-en erőtlen lett és nagyon nehezen ért vele haza.
Nincs nagy kompressziója és eszi az olajat , ami számunkra nem volt újdonság . Arra gondoltam, hogy olajos lehet a gyertya és 3 hengerrel ment    . Képet mellékelek. A gyertyákat kiégettem gázon és ledrótkeféztem, majd mértünk egy kompressziót:  8,8 -  10,1 – 10,2 – 10,4  és már nem tudtam elindítani. Amíg a kompressziót mértem, addig lehúztam a csatlakozót a primer oldalon , nehogy a trafót túlerőltessem mivel nem volt szikraköz .
Az autó párat pöffen , de indítózás után leáll . Üzemanyag nyomást tudok mérni, de arra nem gyanakszom.
Azért nem , mert indítózás közben gázforrasztóból engedtem gázt a szívócsőbe, de akkor sem lett változás, csak néhány visszadurranás, így a gyújtásra gyanakszom.
Normális szkópom nincs, hogy megnézzem mit mutat a primer feszültség , de az asztalon játszottam kicsit a trafóval.
A Suzukira a könyv 0,87- 1,05 primer ellenállást (1,62 ohm)  szekunderre 11,2 – 15,2 Kohm  ( 27,3) írt . Nekem úgy tűnik hasonló az áttétele , talán teljesítményre az enyém kisebb lehet.
12 voltos tápot pöcögtettem hozzá és kb 8mm volt a biztonságos szikraköz. Holnap kipróbálom akkumulátorról,   talán az stabilabb táp . Ennél még a Trabant és Zsiguli trafók is többet tudtak.
Szerintetek hány mm.-t kellene tudnia ?
Ha van a trafó próbájára egyszerű ötletetek azt szívesen venném, de lehet , hogy csak pénteken kerülök számítógép közelébe.
Hétvégén mindent átakarok nézni, nincs-e a nagyfeszkörben valami prücök.