Tukuljac Creative Commons License 2014.05.19 0 0 337966

Sziasztok!

 

Pár hete már jártam itt, akkor a nejemnek szánt A osztályos Mercedes kapcsán kértem és kaptam tanácsokat (Leginkább azt, hogy felejtsem el). Ezen a nyomon haladva szép lassan a magam örömére elkezdtem régi C-s Merciket (W202) is nézegetni és láss csodát a nejem nem tiltakozott...

 

Szóval megnéztem személyesen is pár rozsdaboglyát 1994-2000 közötti évjáratból:)

Alapvetően nem az a baj, hogy rozsdásodnak, hanem az, hogy erről az őket árulók nem vesznek tudomást a vételár megállapításánál. Még rosszabb, ha "kijavítgatják". Találkoztam olyan 820.000-re hirdetett, 2000-es évjáratúnak mondott példánnyal, amelyiknek az összes ajtaja élébe és sarkába karosszériatömítő pasztát nyomtak, majd átködölték színre, a küszöbökre meg műanyag spoilert tettek, így takarva el a "részleteket". Az ablaküvegei közül meg körben 98-tól 01-ig(!) minden volt, hátul meg le volt csukva rendesen korábban ezt a vak is láthatta, ha felhajtotta a csomagtérben a kárpitot. Persze mindez volt a kedves eladó szerint a megkímélt állapot (és ezért autóztam oda-vissza kb. 180 km-t szakadó esőben)...  

 

Szóval kb, 2 hete keresgélek komolyabban és kb. 100 Km-es körben jópárat megnéztem, hát sok csodát láttam kishazánkban ... :)

 

Alapvetően benzines C180-ast nézegettem, mert szeretném gázosítani is.

 

Azoknál a példányoknál, ahol a látvány nem riasztott el és eljutottam a kipróbálásig  is azonban felfigyeltem valamire. Mindegyiknél (kisebb-nagyobb mértékben) 1 és 2 majd 2 és 3 fokozat között (kézi váltós persze) van egyfajta "bólintása" az autónak. Nagyobb sebességi fokozatban ezt már nem tapasztaltam. Mindegy, hogy óvatosan vagy "vagányul" gyorsul vele az ember mindig jelentkezik. 

Nem tudom, hogy ez normális-e vagy valamilyen hiba intő jele.

 

Tudja valaki mi lehet?

 

A másik kérdésem, hogy pár napja (a fenti kategória hiányos megbízható kínálata miatt) kiterjesztettem a keresését C200-as benzinesekre is, de nem tudom, hogy ez valójában mennyivel fogyaszt többet a C180-asnál, illetve a két motor között van-e különbség megbízhatóság vagy strapabírás és szerelési költség vonatkozásában.

Erről tudna valaki felvilágosítást adni?

 

Egyébként ezeknél mellé lehet nyúlni automata váltós kivitelekkel? A hibalehetőség mellett többet is fogyasztanak az automaták?

 

Esetleg valakinek C180 vagy C200 benzines kézi váltós szedán  megbízható eladó példánya nincs?

Minimum két lufi+klíma kellene bele és nem túl leharcolt belső. A többi meg az őszinteségen múlik (nem probléma ha dolog van még vele, de akkor ne 700-800.000. körül legyen az ára és tudjam már az elején a hibákat).

 

Köszi előre a tanácsokat és a tippeket is!