Rahed Lee Creative Commons License 2014.05.13 0 0 31332

Ha melegíted, a bent lévő zsír a hő hatására folyósabbá válik, ezért óvatosan vele, ahogy ZIL is írta. Szerintem nincs sok jelentősége, hogy a zsírzó zárócsavart kiveszed-e, avagy sem. Talán jobb bent hagyni, mert ha kopogtatod, akkor nem fröcsög onnan a forró zsír.

 

A többi kérdésedre:

 

A Stihl nem gyárt csapágyat, így nyugodtan vehetsz bele csapágyboltban. Nagy a szórás az árakat illetően, de szerintem a néhány száz forintos kínai csapágyakat felejtsd el. Én az SKF, vagy FAG termékeit preferálom, ezek jó minőségűek, van hozzá gyári támogatás, dokumentáció, ahol kiválasztható az adott paraméterekhez, terheléshez való csapágy. De mivel a csapágyakat is erősen hamisítják, különösen az SKF-re igaz, csak "tiszta forrásból" vásárolj. A csapágyboltok általában hivatalos forgalmazói valamelyik, vagy több márkának is, ott tudják, hogy Neked mire van szükséged, ha elmondod,hogy mire kell.

 

A szöghajtáshoz van speciális összetételű és konzisztenciájú zsír. Hígabb, mint az átlagos gépzsír. Bármelyik kertigép szaküzletben kapható.

 

A membránszetttel hasonló a helyzet, mint a csapággyal. A Stihl nem gyárt karburátort, a többi gépgyártóval egyetemben, hanem választ az erre szakosodott gyártók termékei közül. A forgalomban lévő gépek 80%-a a három nagy márka (Walbro, Tillotson, Zama) valamelyikét használja. A fennmaradó 20% ezen karbik noname másolata, amik eddigi tapasztalataim szerint tökéletesen megegyeznek az eredetivel. Leginkább a kínai gépekre jellemző. Ha karbi felújítószettet szeretnél, akkor vagy bemész a Stihl szaküzletbe és ott típus, évjárat alapján tudják, hogy mi kell bele. Én inkább kiszedem és viszem magammal. Így össze lehet hasonlítani, biztosan nem nyúlsz mellé. Van aki a Ratioparts termékekre esküszik, van aki, az "eredeti gyárira", de szerintem az amcsi zászlós grafikával ékített unisex felújítószettek is tökéletesen megfelelőek. Az árak 900-4000 Ft között változnak, de az ár itt sem jelenti a minőségbeli különbséget. Ha márkakereskedésben veszed, akkor biztosan jóval drágább ugyanaz. Általában egy ilyen szett többféle membránt is tartalmaz, így többféle karburátorhoz megfelelő. Célszerű olyant választani, ami a tűszelepet is tartalmazza, idővel vállasra tud kopni a hegye, ez is kopó alkatrész. Szokott lenni a pakkban belső szűrő, meg alu zárókupakok, ezek a rejtett zugok, fúvóka fészkek záróelemei. Egy hegyes szerszámmal óvatosan átbökve kifeszíthetők, majd a pucolás, átfúvatás után a kapott alu zárókupakokat vissza kell sajtolni. Hogy tökéletesen zárjanak, ahhoz gyári sajtoló szerszámot illene használni, ami általában nincs, ezért szerintem ne bolygasd. Nagyon ritkán szokott ott probléma lenni. A belső szűrőt azt kiveheted nyogodtan, nem baj ha sérül, az újat egy 7-es, vagy 7,5-ös fúrószárral szoktam betolni.

 

Gyűrűt kapsz "gyárit" is, de ne legyenek kétségeid afelől, hogy ezek is általában ugyanonnan származnak, mint a névtelenek. Csak nem Stihl-es zacsiban adják :-)

 

"Röviden" ennyi.