stevie-13 Creative Commons License 2014.05.11 0 0 42331

Akkor ez a 2005. 10.havi sem "jó"?

 

 

Ezekkel elvileg több baj van -  ez tükröződik az árukban.

 

 

És akkor pár tényleg nagyon konkrét dolgot írnátok, hogy mi az amire ennél a típusnál nagyon figyeljek?

 

 

Nagy okosság nincs a Scénicnél sem, nem árt tisztázni, rendberakták-e már a műszerfalát, kicserélték-e már a gyújtótrafókat (az a 2.0 benzineseknél is állandó gond volt ezekben az évjáratokban), szépen működik-e az automata kézifék, esetleg volt-e már javítva. Ezek egyike sem tragédia, néhány tízezer forintos költséggel jár a javításuk, de ezek a Scénic specialitások.

 

Amúgy arra érdemes odafigyelni, amire minden más autónál:

 

1) volt-e sérülése, és ha igen, milyen jellegű, és azt milyen minőségben javították ki?

 

2) mennyit kell az autóra a rövid- és középtávon költeni? Nyilván a tervezhetően cserélendő kopó-forgó-fogyó alkatrészeket kell megvizsgálni, gumik, fékek, futóműalkatrészek, kipuffogórendszer, stb.  Ennek egyik alkérdése, hogy megkapta-e az autó a szükséges karbantartást. Ha nincs is szervizkönyv, érdemes rákérdezni a vezérléscserére (az egy 60-80 ezres tétel rögtön a vásárlás után, ha nincs róla semmi papírjuk), illetve a cserék során beépített alkatrészek minőségére érdemes odafigyelni, mert kiderül belőle az előző tulaj(ok) hozzáállása: ha négy egyforma, alapvetően jó minőségi gumi van az autón, az akksi pedig kapacitásban és méretben az autóhoz passzoló, lehetőleg márkás, akkor az alapvetően jó jel.

 

Amitől NEM kell különösebben kétségbeesni: a váltógomb és a gumis festékkel kezelt utastéri műanyagok állapota. Ezek minden autóban gyorsan elkoptak, ráadásul baromi rondán. Ez sem nagy tragédia, a teljes felújításuk 20-30e ft, és szebbek lesznek, mint új korukban. (Érdemes megnézni ennek a szegény autónak a belsejét: http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/megane/renault_megane_megane_2.0_t_privilege-7896659)

 

 

 

 

Előzmény: kokokka (42322)