"ott "szimpla" emberi mulasztás. Benne van a pakliban."
Hát ezzel picit vitatkoznék. Persze benne van, de nézd meg a váci vonalat. Ott túl sűrűn van benne. Ami nem lehetne.
Csak a repülésből tudok kiindulni, ott a légiforgalmi irányítónak nincs tévedési joga. Nagyritkán persze ott is előfordul (lásd Swiss made felett az orosz IL76-os és a cargo 727-es randija. Éjjel, amikor összesen ez a két gép volt a levegőben. Ezt is sikerült összecsattintani)
Valahol a képzetlenség, a nemtörődömség, a nekem így is szabad esete... Van egy ismerősöm, aki már olyan nagy repülős volt, hogy nem kellett végigolvasni a cheklist-et. Vissza is fordultak Moszkva felé menet, mert nem sok levegő maradt a 737-esen... Pedig csak egy kapcsoló állt rossz helyen.
Ha a "profi" téved, akkor abból nagyon sok embernek lehet nagyon súlyos baja..... és ezt mindenképp meg kell előzni. Nem baszogatással, hanem továbbképzéssel, az eljárások sulykolásával, stb.