stevie-13 Creative Commons License 2014.05.07 0 0 42237

Amit régóta papolok és te ezt anno elképzelhetetlennek tartottad: a szervizek különböző alkatrészforrásokhoz rohannak, de nem azért hogy olcsóbban dolgozhassanak, hanem azért hogy nagyobb profitra tudjanak szert tenni. Konkrétan rohannak az Unix-ba, Bárdi-ba, stb és megveszik a Gates és Skf ( stb, stb, stb )  szetteket ( ugye anno rönó gyári első szerelés volt az 1.5 dci-nél , kivétel a szíj ) a halandó embernél 43-46%-al olcsóbban, az ügyfél meg marhára örül amikor a vezérléscsere +100000ft-os árából egyéni akciók keretében ( xy+5 ugye ) 10-20%-ot nagylelkűen elengednek a szervizben.

 

 

Ha dolgoztál márkaszervizben, pontosan tudod, hogy

 

1) autó nem mehet ki áfás számla nélkül*

 

2) a számlák alapján az importőr visszakeresi a saját alkatrész eladásait. Ugyan az importőr bizonyos százalékban tolerálja, ha más alkatrészeket is forgalmazott a márkaszerviz, a bónuszok-máluszok átfogó rendszerével mégis arrafelé tereli a szervizeket, hogy ragaszkodjanak a gyári alkatrészekhez. Pont a Renault esetében ráadásul ott a Motrio termékvonal, ami lehetővé teszi, hogy az unixos, bárdis árak magasságában lehessen gyári alkatrészhez hozzáférni. Kivételként megemlítettem a 2-5 éves autókat, amik nem szerepelnek a Motrio adatbázisában, ezekhez "ér" külsős cégtől vásárolni alkatrészt, amennyiben a munkafelvétel során az ügyfél kifejezetten ehhez ragaszkodik.

 

*a számlaadással nem nagyon van probléma. A Renault teljes hálózatát négyszer teszteltük végig 2006 és 2011 között, és mindössze egyetlenegy alkalommal volt probléma a számlázással, egy 80 ezres kisvárosban, amikor egy helyi lakos hibakód kiolvasását intézte a munkafelvevő számla nélkül, zsebbe 3 ezerért. Amúgy az inkognitótesztekben, próbavásárlásokban nagyrészt az Index fórumozói vettek részt, ebből a topikból is három aktív tag segített nekem egy-egy márkaszerviz vizsgálatában (név és cím a szerkesztőségben). Persze a legtöbben a lagunás topikból jöttek, hiszen akkoriban Lagunám volt, az ottaniakat ismertem, de nyitottak voltunk más fiatal autókra is, nem utolsósorban Megane-okra és Scénicekre :-)

 

 

 

Előzmény: Zsuppim (42231)