"Én is adnék egy tanácsot: szerelőnek csak olyat válasszunk, akiben megbízunk." - SZERINTED???? Ez alap :)
"Ha felmerül, hogy nem azt az alkatrészt építi be, amiről előzőleg megállapodtatok, és amit utólag felszámított - akkor ideje szerelőt cserélni." - ez annyira óvodás hogy kezdek picit ideges lenni. Tudod mi történne ebben az esetben? Akárki is az illető, lehet akármelyik sztárszerelő és akármennyire jó hírű, visszamennék hozzá és letépném a fejét, aztán alaposan meghurcolnám csak azért mert megpróbált lehúzni! Szerintem a mai világban és gazdasági helyzetben alap hogy nem b@sszuk át egymást semmilyen formában ( sem autóeladásnál, sem javításnál, sem alkatrészbeszerzésnél )!
"Amit nyersz a vámon, elveszted a réven: sok szerelő vagy egyáltalán nem dolgozik hozott alkatrésszel (garanciális problémák miatt), vagy magasabb óradíjjal dolgozik." - eléggé el vagy tévedve. Te átaludtad az elmúlt 6 évet? Volt egy gazdasági válság, ami kicsit átalakította az emberek mentalitását. Nálunk itt "vidéken" az be is csukhatja örökre a kaput aki nem dolgozik hozott alkatrésszel! Sőt nagyon ritka az a módszer, hogy a "mester" szerzi be az alkatrészt, inkább az megy hogy a "mester" felírja mit kell hozni és azt építi be. A magasabb óradíjakat nyugodtan felejtsd el, manapság olajcserék 3-5000, vezérléscserék 8-15000, kuplung és kinyomócsapágy cserék 15000, féktárcsa+fékbetét cserék kerékcsapágy ki-beszereléssel 5000 forintért, hátsó negyed és ajtó csere homlokfal egyengetéssel futómű-szélvédő-komplett belső ki-beszereléssel fékfelújítással és műszakira felkészítéssel 60000 mennek itt "vidéken".
"A hozott alkatrészekről meglepően gyakran derül ki, hogy a) nem is abba az autóba való, bármit is mondott az alkatrészbolt katalógusa; b) olcsó is, meg márkás is, csak sajnos török koppintás (a kínai piacok megszűnése és profilváltása után az egytelefonszámos/gmail-es webshopok, illetve a Vatera és az apróhirdetési oldalak a klasszikus terítési helyei a hamisított alkatrészeknek)." - ez szimplán mese habbal! Az Unix és hasonszőrű boltok szolgálják ki a szerelők, sőt kapaszkodj meg a márkaszervizek legtöbb alkatrészigényét is. Legközelebb lefényképezem neked ahogy a Renault-os alkatrészes autóba pakolnak az Unix telephelyén ( vagy azt amikor az Unix kiszállít a Renault márkaszervizbe ) oké? Hamisított alkatrészhez nem tudok hozzászólni, újat csak boltban vásárolok.
A garanciát meg az intézi akinek a kezében van a számla: vettem Ruville lengőkar szilentet ( Unix ára 10230/db ), 1,3mm-vel vastagabb volt a kívánatosnál, nem is ment be a helyére és a berakás során szépen meg is sérült, a kereskedő szó nélkül cserélte, de mivel Febi-t kértem cserébe ezért egy egész napot várnom kellett.