rezgaras Creative Commons License 2014.05.04 0 0 95787

Magyarországon a kezdetek kezdetán a Märklin rendszer indult be. Volt magyar H0-ás, 3 sínes vonat, "Vörös Szikra" néven. A sínek a Märklin vas-sínek koppintásai voltak, a mozdony (mert csak egy volt) és a kocsik saját fejlesztés. A mozdonyban nem volt távirányított irányváltás, int akkoriban már az összes Märklin mozdonyban, hanem kézzel kellett egy kis kapcsolót a mozdonyszekrény alján átkapcsolni, Ezt a magyar modellvasutat csak pár évig gyártották. Nekem volt. Nem maradt belőle semmi, csak a mozdony motorjának a forgórésze és a trafó belseje, ma is mükodik.

 

Amikor bejöttek a Piko cuccok az 1960-as évek elején, hamarosan az terjedt el, mert sokkal olcsóbb volt, mint a Tóthnál a Märklin. Én is emiatt térem át. Ahogy írták, nem volt valójában márkabolt, a rendszerváltaœ után sürgősen meg is változtatta a bolt nevét.

 

A jobb kontaktus valóban hosszu ideig komoly előnye volt a Märklin rendszernek, de ma már semmi jelentősége sincs. A két sínes rendszer is megbízható. Csak tisztességesen kell összeépíteni.

Előzmény: tomlindudek (95754)