Csabronc Creative Commons License 2014.05.04 0 0 22124

Már miért is lenne zárt? Mindenki tisztában van azzal, hogy ha tele van a karbi benzinnel és nincsen elzárva a benzincsap csap, nem szabad megdönteni a motort a kipufogó felé, mert a forgattyúsházba belefolyik a benzin. Ez ugye még nem is lenne probléma, de a vezérműszíj hamar feladja, a benzingőz áldásos hatására megnyúlik.

 

Ugyan ez fordítva, ha erősen megdöntöd a motort a karbi felé, visszafele az olaj fog folyni és füstöl mint a vadbarom, na most a kolléga esetében nem döntögetés, hanem az olaj mennyisége volt a gond (túl sok). Furak szavaival élve inkább több olajjal, bár azért hozzáteszem, hogy nem jó, mert hosszútávon kokszosodás lesz a szelepeken, és a kipufogóban!

 

Én saját tapasztalat alapján, üzem melegre járatott motornál 10-15 perces várakozást szoktam csinálni, hondák esetén feltétlenül leürítem a karbit előtte, ha a fenekén letudom ereszteni, az a legkényelmesebb, egy rossz tepsibe 15 perc alatt maradék nélkül kifolyik.

 

Olaj: ha rendszeresen használod a gépet, az a jó olaj ami retkesen jön ki! Nem azt mondom, hogy minél zagyosabban, de ha kellően kormos és lebegnek benne a szennyezők akkor volt hatékony a csere.

Persze kevés használat esetén is megdöglik az olaj a gépben, csak kevesebb retekkel jön, túlhasználat esetén pedig erősen zagyosan, darabosan folyik tele korommal, ilyenkor érdemes kétszer öblíteni a motort jó olajjal, mármint olajcserét csinálni, majd pár órás használat után ismét csere, esetleg benzines öblítés.

 

 

Előzmény: ottofon (22121)