Normál esetben a dolog úgy néz ki, hogy jön 12 V a klímavezérlőről az ecu 85-ös lábára, hogy be van a klíma kapcsolva, és jön másik 12V a sorbakötött két nyomáskapcsolóról az ecu 86 ra. Bármelyik is megszakad akkor a 86-on 0V lesz. Ha kikapcsolom a klímát a 85-ön lesz 0V. Ezen értékek alapján adja ki az ecu a 0V-t a 48-as lábra, azaz csak akkor ha mindkettő 12.V Minden más esetben nem kapcsol le testre.
HA csak simán a 86-os lábat relézem le akkor nem tudom ki-bekapcsolni a klímát. Ha a 85-öst, akkor a nyomáskapcsolókat iktatom ki.
Viszont ha egyetlen morse relével oldom meg akkor a 85 megy a relé 85 re és a 86 a relé 86-ra. A testet a záróérintkezőre kötve 4 lehetséges eset van.
- Mindkét lábon ott a 12V a záróérintkező testen van, a kompresszorkuplung behúz - üzemállapot
- Kikapcsolom a klímát a 85 lábon 0V van, a 86-on 12V, a relé behúz a záróérintkező old a kompresszor old - kikapcsolt üzemállapot
- A klíma be lenne kapcsolva, de nincs nyomás, a relé 86 lábon nullaV a 85-ön 12V - a relé behúz a záróérintkező old a kompresszor old - hibaállapot de a kompresszor nem megy.
ÉS itt a bibi, ha én nem akarok klímázni, de mégsincs elég nyomás akkor a 885 és 86 lábon is 0V van, a relé nem húz be tehát a záróérintkező kiadja a testet a kompresszornak ami behúzza a kuplungot. Hibaállapot, viszont a kompresszor forog és tönkre is megy elég hamar. :(
Erre mondtam, hogy egy NAND kaput kellene relékből összeraknom ami csak akkor engedné a testet a kompresszornak ha mindkét vezérlő érték 12V (azaz logikai 1)