Ti szerelitek be illetve adjátok el az alkatrészeket, nektek kell több tapasztalattal rendelkeznetek ezzel kapcsolatban.
Az álláspontom a következő: az alkatrészbeszerzéssel nem érdemes foglalkozni. Az autójavítás bizalmi kérdés, menj olyan szerelőhöz, akiben megbízol, és bízd rá a kérdést:
1) akármilyen kedvezményed is van alkatrészre, a szerelődnek több van.
2) amit megspórolsz a webshopos alkatrészen, azt elbukod a munkadíjon. Az általam ismert összes komoly szerelő drágábban dolgozik, ha nincs árrése az alkatrészen. (Mert az árrés be van építve a működési tervébe.)
3) a szerelő rémálma a garanciában visszahozott autó. Ezért beszerzéskor automatikusan nem foglalkozik rossz minőségű alkatrésszel, mert abból neki csak baja lesz. Viszont neked meg megtetszik, hogy nahát, milyen olcsó ez a német vagy egyenesen japán alkatrész, a kétszer annyiba kerülő Sachs vagy Bosch vagy, horribile dictu, gyári alkatrész micsoda lehúzás.... pedig.... nem az az olcsó, amit kevés pénzbe kerül megvenni.
4) ha te viszed az alkatrészt, bukod a garanciát. Ha újra megmakkan a gép, a szerelő az alkatrészboltba fog visszaküldeni (rossz volt az alkatrész), az alkatrészes pedig a szerelőhöz (rosszul szerelte be). Mindig. Ha egy kézben van az alkatrészbeszerzés és a beszerelés, akkor egy kézben van a garancia kérdése is - majd a szerelőd lejátssza az alkatrészessel. (És neki jobbak a tárgyalási pozíciói.)