Jorgi_607 Creative Commons License 2014.04.21 0 0 19130

Sziasztok!

 

Mint a becenevem is mutatja, nem új "franciás" vagyok, azonban most szombaton sikerült szert tennem egy Renault Espace 2.2 dCi Initiale masinára (2003/5), vezetett szervizkönyvvel, 173.000 Km-rel. A legutóbbi, Renault-os szervize 165.000 Km-nél volt, rendben volt átnézésre és érzetre is, a motortérben semmi látható gixer, olajfolyás/pára, stb. Minden autómba prémium üzemanyagot tankolok, ebbe is prémium dízelt tankoltam eddigi, "hosszú" közös életünk alatt. Tudni kell még, hogy nagyon kulturáltan vezetek, nem nyomom ki a szemét egyik autómnak sem és hamar elváltok. Ma vidékről jöttem haza, az M51-ről kanyarodtam az M5-re és autópálya tempóra gyorsítottam éppen, mikor egyszer csak elkezdett elmenni az erő a gépből, lassult, hiába adtam gázt, folyamatos vibrancia érződött a karosszérián és vastag szürke füstfelhőt hagytam magam után és elkezdett felfelé kúszni a vízhőfok. Amint tudtam, lementem a pályáról a Hofherr A. u. felé és kis járatás után (hogy visszahűljön) leállítottam, belenéztem a motortérbe. Azt láttam, hogy minden tiszta motorolaj a szervószivattyú magasságától lefelé. Utána még beindult és elvonszoltam magam az egyik kis utcáig, ahol egy kizárólag dCi motorokat javító mester lakik (nyilván nem volt otthon), majd otthagytam a vasat. Mi a véleményetek? Lesz ebből még énekes halott? Mi lehet a baj? Kb. mennyibe fog fájni? Szóljak a kereskedőnek, hogy készítheti a pénztárcáját?

 

Köszi a válaszotokat előre is.

 

Üdv:

 

Gyuri