Missa1 Creative Commons License 2014.04.19 0 0 804

Egy KÖBE-s tapasztalat.

A történet 2013.12.29-én kezdődött. Feleségem vezette a kocsinkat, a balról érkező jármű nem adta meg neki az elsőbbséget. A víz kivert, amikor a betétlap írás közben megláttam, hogy KÖBE biztosítós. Nem ismertem a céget, ezért ezt a fórumot kezdtem el böngészgetni. Hát az itt olvasottak sem dobtak fel túlságosan.

Másnap bejelentettem a kárt a KÖBE-nek, telefonon és emailben is. Új év első napjaiban kezdtem a kárrendezést. A szerelőt kértem meg a biztosítási ügyintézésre. Volt többszöri kárfelvétel, sajnos javítás közben derültek ki újabb hibák.

A szerelő elmondása szerint a KBE kárfelvevő mindig gyorsan ment ki, csak egyszer volt vele olyan, hogy nem voltak nézet azonosságon. Az autó bal első futóműve sérült, sajnos a kerékagyat is cserélni kellett. Mivel az ABS jeladó koszorúját nem tudták leszerelni, olyan új agyat (kerékcsonk állványt) kellett beszerezni, amin van ABS jeladó. Itt volt némi vitájuk. 

Végül a kár rendezve lett, az autót javítva visszakaptam.

A tapasztalataim a KÖBE-vel kapcsolatban:

- Kicsit hiányos a tájékoztatásuk. A call-centeres hölgy a telefonban nem említette, hogy honlapjukon van letölthető kárbejelentő, amit és csak is ezt, fogadnak el bejelentésként. Ezért volt egy plusz utazásom a szerelőhöz, a kitöltött bejelentővel. Ugyan csak a hiányos tájékoztatásnak tudom be, hogy volt egy másik utam a szerelőhöz, mert hiába adtam neki én meghatalmazást, az nem volt elég. Ilyen is van a KÖBE-nek. Azt nem tudom a biztosítónak felróni, hogy kb. 2 hétig arra vártam, hogy az "ellenfél" elismerje a hibáját a biztosítója felé. Becsületére legyen mondva neki is, hogy pár nap elment azzal, hogy valahogy hétvége felé postázták neki a levelet és ő sem kapkodott a válasszal. Ezt kicsit furcsálom, mert ha jól emlékszem ha ráírja a betét lapra, hogy elismeri a felelőségét, akkor minek ez? Biztos meg van az indok. Lehet, hogy tényleg az a megoldás ilyenkor, hogy kihívjuk és kivárjuk a Rendőrséget? Ez mondjuk nem csak a KÖBE jellegzetessége. 

Szóval lényeg, ha valaki ilyen helyzetbe keveredik, tanácsolom a betétlap pontos kitöltését, a KÖBE bejelentő kitöltését (plusz kell ám a betét lap is!), ha szerelőre bízzuk az ügyintézést, akkor adjunk neki meghatalmazást, lehetőleg KÖBE félét. Ja, még valami, ami kicsit idegesítő volt. Átlag hetente kaptam levelet a KÖBE-től, hogy adjak le kárbejelentőt és a javításról árajánlatot. Mint később kiderült, ezek valamiféle elektronikus úton generálódott levelek voltak. Amikor a kárfelvevő pótszemlén volt, lejelentette a cégének a felmérést, ezzel generált nekem egy levelet. Ez csak idegesítő volt, hogy mi a francot akarnak tőlem, amikor valakit meghatalmaztam az ügyintézéssel.

A javítás után 2-3 héttel kerestek telefonon a biztosítótól. Ügyfél megelégedettségi felmérés céljából. Tulajdonképpen rohadtul utálom az ilyen hívásokat, de mivel néhány kellemetlenségtől eltekintve nem volt rájuk panaszom, nem értékeltem alul őket. De azért bennem volt a kisördög, jeleztem, hogy elég szar a tájékoztatásuk. :-)