Pompiere Creative Commons License 2014.04.16 0 1 29675

Hódmezővásárhely weboldalán van egy .pdf, amely többek között a várost elkerülő út becsatlakozását mutatja a 47-es útba Kopáncs térségében, a 204-205-ös km között.  
Nézegettem a csomópont rajzát és néhány dolog szemet szúrt:
Először: Sikerült egy olyan bányatóba tenni a Szeged felé tartó kunkort, ahonnan 5-6 éve éppen a 47-es négysávúsítására bányászták a homokot. Biztos jó lesz majd újra feltölteni, stabil alapot ad a töltésnek!


Másodszor: Ha valaki Vásárhely irányából halad Szeged felé, akkor a felüljárót elhagyva a két sávból a belső szűnik meg, viszont fordított irányban a bekötőutat elhagyva a belsőből nyílik a külső. Ha valaki az elkerülőn érkezik és Szeged felé halad, ott is a külső sáv szűnik meg. Ezt a legutóbbit még talán érteném is mert a belső sávból belső lesz továbbra is miután fonódik a Vásárhely felől érkező sávval.

De Vásárhely felé, a "bekötő útnál" van egy kis értetlenség bennem. Mivel jobbra tarts van, nem az lenne a cél, hogy az egy sávos részről a külső sávban "találják magukat" az autósok? Ez a mostani megoldás szerintem majd azt eredményezi, hogy mindenki halad tovább a belső sávban és a szélső sávban kezdődik - szabálytalanul - az előzgetés.  Mennyire vannak kőbe vésve az ilyen tervekben szereplő útburkolati jelek?

Harmadszor: Lehet, hogy csak nekem van hiányérzetem, de nem látom, hogy lenne visszakanyarodási lehetőség Vásárhely felé. Szinte biztos vagyok benne, hogy ha elkészül az elkerülőút, akkor kikerülnek a súlykorlátozó táblák a város "jeles" pontjaira, amelyek akár lehetetlenné is tehetik egy adott terület elérését nehezebb járművel. Kivéve célforgalom esetén.

Egyébként nem is tudom, hogy mi lett volna itt a legjobb: egy olyan körforgalom mint a vásárhelyi laktanyai egy aluljáróval fűszerezve, vagy egy olyan csomópont amelyet már nem kellett volna szét dúrni, ha a későbbiekben valakinek eszébe jut, hogy csak el kéne vinni az utat az M43-ig, vagy ez a mostani megoldás. Az viszont biztos, hogy a 135-ös vasútvonal közelsége a 47-eshez, nem könnyítette meg a tervező dolgát.