Nem kellene megint vitát generálnod, hiszen nagyon sok gyakorlati tapasztalat mutatja (egyáltalán nem laikusok által kipróbálva), hogy nagyon sok esetben egy 6 mm belső furatú menetvédő már megoldás a dologra.
A gáz áramlásánál ez a szűkítés nem jelent akkora akadályt, hogy annál a sebességnél, annál a nyomásnál különösebben visszaáramlásra, vagy a jóval szűkebb keresztmetszetek felé próbáljon kitörni.
"Ugyan is'":
Gyakorlati tapasztalatok mutatják, hogy még a nagyobb csőfar/dob hézagú fegyvereknél sem lehet észrevehető különbséget érezni.
Csak logikusan gondolkodj, nem kell hozzá fizikai Nobel-díj!
A dobnál már eleve csak 6 mm-es a furat ahonnét átlép a gáz a csőbe, ha a cső szabad keresztmetszetét nézzük sincs több mint egy üres 6 mm átmérőjű cső, hiszen az akasztó jócskán elvesz abból, hiába tűnik sokkal nagyobbnak.
Nem annyira a drasztikus fojtás a szerepe a menetvédőnek (hiszen ez a fentebb leírtak alapján látható is), mint az sok "laikus" gondolja, ezért nem mindegy a menetvég kiképzése.
Olvass utána más fórumokon is, elég sokat írnak róla azok akik kikísérletezgették azt a fajtát, ami tényleg segít a csappantyú kimozdulásra hajlamos töltények biztosabb használhatóságában.
De elég, ha itt visszaolvasol (nem mintha nem tudnád, nem ismernéd eléggé a témát, de hát.....) többen is jelezték már itt is, hogy megoldódott számukra az addig zavaró hibajelenség mióta menetvédőt használnak, persze biztosan Ők is "laikusok" és képzelődnek.:-)))