johannes. Creative Commons License 2014.04.12 0 0 30994

Témába vág:

 

Almera I-es széria,láncos:

 

Castrol 5w40-el 4-5 ezer km-nél én is hallottam valami kattogó hangot, azt mondták a lánc,kicsit gondolom nyúlott is de ezeknél soha nem szokták cserélni, bár ez vezetési stílus függő.

Csere Eneos 10w40-re, pár km után a hang megszűnt,melegen kevésbé hallani a lánc hangját is,mondjuk ebbe ajánlják is a 10w40-et.

 

Az okosok szerint, mivel mind a kettő melegoldalon 40-es , nem kellene különbségnek lenni, sokszor még a viszkozítási adatok is egyeznek melegoldalon,aztán kiderül, hogy egy nagy túrót.

Nagyon sok írást olvastam ezzel kapcsolatban és az elmélet homlokegyenest szembe megy a gyakorlattal.

 

Az olajakat autótípusonként kellene vizsgálni, és az nagyon kevés adat, hogy 5w vagy 10w, a viszkozítási adatokat is fel kellene tűntetni a dobozon.

Én úgy gondolom az autómba a megfelelőbb lenne egy 5w50-es olaj,persze ez illesztési hézagoktól is függ, itt megint vakon vagyunk, mert nincsenek adatok, források ezzel kapcsolatban.

 

Bár nem hinném, hogy egy japán veresenyautónak nagyobb lenne az illesztési hézaga mint az enyémnek és melegoldalon vastagabbat használnak.Az egy dolog, hogy pörgetik, én sem 50-el járok de itt fent tartom a tévedés lehetőségét ,-).....mindenesetre az olajszakikból elegem van.............."mindenbe 5w40 meg 0w40 kell" ,ez egy marhaság,ebbe viszont biztos vagyok.

 

Ja és van a környezetemben egy pár fél millió km-es autó és van amelyikbe 20w50-est raktak mert az volt a cégnél,milyen érdekes....

Előzmény: Soma.01 (30993)