Totya 151 Creative Commons License 2014.04.09 0 0 10006

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normál táblázat"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;}

Sziasztok!

Egy oldallal ez előtt írtam itt a fórumon a hibámról. Robi 151 gépem van. Két idézet az írásból:

-Most nagyon nehezen indul el és kihagy a gyújtás, majd durran egyet és leáll, be sem tud melegedni a motor, ezután el sem lehet indítani egy jó darabig.

-Nagyon gyenge a szikra, pipán keresztül pedig néha nincs is.

 

A következő történt: Szétszedtem újra a tirisztoros gyújtás dobozát. Az elektronikában minden alkatrészt kimértem és jónak találtam. Az interneten találtam kapcsolási rajzot is hozzá, melyben „tic 106”-os tirisztor szerepel. A gyári elektronikában beazonosíthatatlan tirisztor van ( AEG) cég gyártotta, ennyi látszik rajt. Próbából vettem egy tic 106-os tirisztort elektronikai boltban kemény 220-forintért. Kicseréltem, és csodák-csodája kétszer akkora lett a szikra. Első rántásra indul, nem durrog és nem hagy ki a gyújtás.

Remélem tíz perc kapálás után is így marad majd, mert eddig még nem lett „élesben” használva.

Remélem segítettem ezzel az írással másoknak is a hibajavításban.

Üdv: Attila.