A két dolog nem ugyanaz.
A beidézett szerelvény SÍNdiagnosztikai mérővonat. A sín alakját és ultrahanggal a sín belsejét nézi (repedések, törések). Ez utóbbi teremthet forgalomveszélyes szituációkat is, hiába teszel ki lassújelet, tehát komolyan veendő.
Amiről Te beszélsz (="kiesik a kaller"), azt a VÁGÁNYdiagnosztikai mérőkocsi méri (FMK-004 vagy NoHAB+FMK-007). Annak a mérési eredményei a vágány geometriai jellemzőit szolgáltatják (nyomtáv, irány, fekszint, süppedés, síktorzulás, stb.). És igen, ott van olyan eset, hogy a mérési eredmények ott porosodnak valahol....
A magyar vasútnak nagyon fejlett a diagnosztikai rendszere, mindkét mérőberendezés jár sorozatban külföldre is (a síndiagnosztika Ausztriába is!), tehát mi nagyon jól tudjuk, hogy mennyire sz*r a vasútunk, csak éppen nincs pénz/akarat/ember/mitt'oménmi hogy a hibákat javítsuk.