A hazai Volánokhoz, 3as (Borsod), 14-es Dunaújváros, és 12-es Pécs úgy kerültek Ik-180-as buszok, hogy egy perui szállítmány itthon ragadt.
Fiataloknak : Peru akkoriban Guinnes rekorder volt, mert évente 3-4 katonai puccsot hajtottak végre az országban.
Az egyik katonai junta megrendelt valamit, a másik nem vette át.
A Borsodi Ik-180-k Ózd helyi járati üzemében, illetve a Kazincbarcikai üzemegységnél, Kazincbarcika-Miskolc helyközi járatként dolgoztak.
A Pécsre került Ik-180-k, végig a városban helyi járatként dolgoztak.
A 14-es került kocsik Dunaújvárosban és Székesfehérváron is helyi járatként dolgoztak.
A kocsikon belül spanyol nyelvű feliratok voltak.
A 12-es 14-es AKÖV-nél ezeket kicserélték magyar nyelvűre, Borsodban meghagyták az eredeti spanyol nyelvű feliratokat.
A Magyar Néphadsereg is átvett 10 db Ik-180-at, valamint pár db szolgált civil, építőipari és olajbányász cégeknél is.