stevie-13 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 41580

Azon gondolkodom közben, hogy a csapágyakat a módosított vezérlés nem terheli-e jobban. Mert nekünk ugye 2.0 dCi volt és van ami a GSII-ben 150 Lovas volt miközben a Lagunáé 170 vagy 180 Lovas volt

 

 

Az a kérdés, a blokkon belül ugyanazok-e az alkatrészek. Asszem ennél a motortípusnál ezt még nem játszottuk végig, de a Renault hagyomány az, hogy az eltérő teljesítményszinthez eltérő cikkszámok, azaz más-más alkatrészek tartoznak.

 

Ez sok más autónál is így van, például a réges-régi VW/Audi adagolós TDI motorok 90 és 110 lovas változatai között gyakorlatilag nem voltak azonos cikkszámok.

 

A mostani Volvómmal elvileg hurrá a helyzet, a motorblokk és cikkszámai megegyeznek a különböző teljesítményszinteken (126 és 185 LE között), de például a váltó már teljesen más a 163 LE és a 185 LE között, ami engem el is rettentett az okosítástól.

 

Az biztos, hogy a nagyobb nyomaték jobban terheli a forgó alkatrészeket. Más kérdés, hogy a chiptuning gyakorlatilag csak padlógázon működik, az meg viszonylag ritka üzemállapot, és elvileg ennyi tartalék van a gyári alkatrészekben is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: ThomBoy (41576)