Az a vidámság, hogy alapjárat közelében is 100 Nm körül pöfögnek ezek a motorok, egy 1.4-es benzines meg 4000 körül tud 118 nm-t.
Tudod mi a vicces?
Egy 1.4-es szívó benzines Clio II (98 LE, 127 Nm), ezer méteren így is ráver egy tized másodpercet egy 1.5 dCi-re (99 LE, 200 Nm), ugyanabban kaszniban.
Adatlapok:
http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=117821
http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=117887
De az 1.4-es Seat Ibiza (100 LE, 125 Nm) is ráver ugyanennyit az 1.9 PD TDI-re (100 LE, 240 Nm):
http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=91157
http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=165583
Feltehetően arról van szó, hogy a dízelek gyorsabban lepörögnek, és ezért eggyel többször kell a váltóhoz nyúlni (szétkapcsolni a motort a hajtáslánctól), de azért látszik, hogy az alacsony fordulaton ébredő nyomaték nem old meg mindent.
Más kérdés persze a fogyasztás - a dízelek ugyanazt a teljesítményt hatékonyabban állítják elő, a dízel kontra benzines fogyasztásversenyben drasztikus különbség lehet a dízel javára, csakhogy az ebből eredő nyereség egy részét elviheti a magasabb vételár és a költségesebb karbantartás.
Szóval nem egyszerű :-)