stevie-13 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 41569

Az a vidámság, hogy alapjárat közelében is 100 Nm körül pöfögnek ezek a motorok, egy 1.4-es benzines meg 4000 körül tud 118 nm-t.

 

 

Tudod mi a vicces?

 

Egy 1.4-es szívó benzines Clio II (98 LE, 127 Nm), ezer méteren így is ráver egy tized másodpercet egy 1.5 dCi-re (99 LE, 200 Nm), ugyanabban kaszniban.

 

Adatlapok:

 

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=117821

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=117887

 

De az 1.4-es Seat Ibiza (100 LE, 125 Nm) is ráver ugyanennyit az 1.9 PD TDI-re (100 LE, 240 Nm):

 

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=91157

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=165583

 

Feltehetően arról van szó, hogy a dízelek gyorsabban lepörögnek, és ezért eggyel többször kell a váltóhoz nyúlni (szétkapcsolni a motort a hajtáslánctól), de azért látszik, hogy az alacsony fordulaton ébredő nyomaték nem old meg mindent.

 

Más kérdés persze a fogyasztás  - a dízelek ugyanazt a teljesítményt hatékonyabban állítják elő, a dízel kontra benzines fogyasztásversenyben drasztikus különbség lehet a dízel javára, csakhogy az ebből eredő nyereség egy részét elviheti a magasabb vételár és a költségesebb karbantartás.

 

Szóval nem egyszerű :-)