ritchie02 Creative Commons License 2014.03.25 0 0 36620

Azért ne kenődj el, a valóságban sokkal vajszívűbbek a Multisok. Az viszont tény, hogy rá kell szánnod némi időt a fórum - ha nem is teljes de részleges - átolvasására.

 

500-650 ehuf közötti árkategóriában gondolkodom.

Tisztában vagyok vele, hogy ennyiért nem új autót veszek, de azért az elvárás lenne, hogy ne egy roncshalmazt vegyen az ember. (170-250 ekm között rendben van, de kerülném a 300+ os olasz taxikat)

Ennyiért csodát ne nagyon várj, de ha szerencséd van kifoghatsz egy megkímélt példányt.

 

Amennyire tudom, motorikusan kevésbé problémás az 1.9jtd, mint némelyik dízel társa, de gondolom azért ez is el tud romlani.

Milyen típushibái vannak ennek a motornak és milyen szerviz költségekre lehet számolni körülbelül?

Nekem benzines van, mert évente nem megyek többet 10-15e km-nél, mondhatni hobbiautó. 4 éve olvasom a fórumot, a tulajok véleménye alapján a dízelek eléggé megbízható, stabil darabok.

 

Mire érdemes figyelni vagy mit kell feltétlenül ellenőrizni a vásárlás előtt?

Ez is csak egy autó, de ha nem vagy jártas a témában vigyél magaddal egy szerelőt akiben megbízol. Én így tettem.

 

Milyen olajat érdemes használni hozzá? (jelenleg Golf4 esem van nem értek még az olasz autókhoz)

Általános vélemény a gyári ajánlás. Én a benzinesbe minőségi nem gyárit használok szigorúan 10e kilométerenként.

 

Hány gyári kulcsa van? Minimum 2. Ha nincs annyi alkudj erősen, mert nem olcsó a másik pótlása.

 

Melyik alkatrészek kopnak leginkább és milyet érdemes venni ha cserélni kell? (pl mint a golfnál knecht, contitech, gates, stb)

Benzinesről tudok írni. Ilyen kevés futásnál nálam nincs nagy elhasználódás egyik fődarabnál sem. Amit mégis cserélni kell azt gyáriban igyekszem pótolni.

 

Mekkora a gyári kerékmérete és mekkora az a váltóméret ami még nem károsítja a futóművet? Ezt könnyen megtalálod a fórumon. Én nyáron 17-es, télen 16-os felniket használok 215/45R17 illetve 205/55R16 gumikkal. Ezek biztosan elférnek még úgy is, hogy 3cm-es ültetés is befigyel.

 

Milyen a váltó, mennyire kényes? Vajpuhaságra ne számíts. Nálam a kuplung, bowden cserék, illetve a váltóbowden csiszolása (kicsit rozsdás végűek voltak) után érezhető javulás állt be.

 

Milyen fogyasztás reális 140 es autópálya tempónál, 110 nél, illetve városban? (főleg így használnám) Ezt majd megírják a dízeles tulajok. Az enyém vegyesben kevéssel 8 alatt eszik. Kevés autópálya és város, sok országúttal.

 

Meg bármi ami esetleg nekem nem jut eszembe, de szerintetek fontos lehet. Mielőtt megveszed nézd meg a forgalmit, mert nem biztos, hogy a 6 ülés ellenére ugyanennyi személyre van vizsgáztatva. Én majdnem beleszaladtam egy ilyenbe.

Olyat keress amiben már van fordulatszám és vízhőfokmérő. Ezek nekem hiányoznak, bár a vízhőfokmérőt lassan pótolom.

A belső műanyagok, ha nagyon kopottak vagy töröttek alkudj erősen, mert pótlásuk nem egyszerű.

Ha nagyon terpeszt a hátsó futómű semmi pánik, de alkudj erősen, mert az lesz az első amit javítanod kell.

Próbálj ki mindent aminek működnie kell. Ha valami nem működik, annak oka van.

 

Ha valami hülyeséget írtam, az nem volt szándékos és a többiek majd kijavítanak. Sok sikert a vásárláshoz.

Előzmény: RDante (36610)