Igen, a szél, de a Te értelmezésedtől eltérő hatással.
A szeles Iklódban, amelyik ebben az áramlási szituációban a neki kedvező szélcsatornában van éppen, azért magas a hőmérséklet, mert az áramlásnak köszönhetően a magas hőmérsékletű, mozgatott levegő a talajszintig leér.
Ugyanakkor a gyenge légmozgás miatt talajszinten már szélcsendes Kanizsán hiába van jelen ugyanazon kiindulási hőmérsékletű levegő, ha a gyengébb áramlás miatt a kisugárzási hővesztés következtében a talaj közeli álló levegő immár "besűrűsödve" teljesen leszakadt a magaslati áramlásról (mint amikor a motor a kuplung benyomásakor leválik a sebességváltóról és a hajtóműről) és külön életet élő "légtóként" szabadon veszti tovább az energiáját.
Egyidejűleg Iklód folyamatosan kapja talaj szinten is a 12 fokos levegő utánpótlását, egészen addig, ameddig az áramlás intenzitása képes magával ragadni az alsó szint levegőjét is. Aztán mihelyt alábbhagy a szél itt is, abban a pillanatban benyomódik a kuplung és alul leáll a tóvá váló légréteg, miközben a magasban tovább folyik a 12 fokos folyó, jó kis inverziót teremtve.
Persze, ha az éjszaka egész időtartamára fennmarad a szélcsatorna-effektus, akkor a "fagyzug-hatás" azon az éjszakán nem érvényesül. De ahhoz az kell, hogy a "zsonglőr egy pillanatra se ejtse le a fáklyát".