freelancer25 Creative Commons License 2014.03.20 0 0 21412

Sziasztok!

 

Karburátor keresgélés közben találtam MF 70 karburátor leírása alatt: "Minimális átalakítással felszerelhető még MPM 10 és Robi 151 gépekre is."

 

Mit takarhat a minimális átalakítás szerintetek? Küllemében nagyon hasonlít a gyári bing mpm karbi az mf 70 karburátorához. (felfogatás eltérő, mpm gyári esetében bilincses, mf-70-nál valószínűleg 2 csavarral történik a rögzítés...)

Időközben a jelenlegi Pannónia karburátort szétszedtem ízekre, megkínáltam karbitisztítóval. A szivató része sajnos eléggé megkopott a szerkezetnek, de pozitívum, hogy összeszerelés után első behúzásra indult az mpm és szépen járt a motor, de terepen még nem volt alkalmam kipróbálni...

Még vívódom, hogy legyen -e rá új gyári bing, vagy a fentebb linkelt mf-70 porlasztó.

 

MF-70 porlasztó:

 

MPM gyári bing:

 

 

Másik kérdésem:

Van egy Szentkirályi KF-850 extra is, ami a héten volt először beüzemelve. Kertben, "puha" földben hibamentesen ment, kicsit keményebb terepen (gyümölcsös, kb. 1 éve felkapálózott) viszont a motor véletlenszerűen érezhetően "fuldoklik", mintha játszana a gázzal (remélem érthetően fogalmaztam).

Szaküzletben azt mondták, lehet a karburátorában télire maradt üzemanyag miatt elkoszolódott a karbi. Így szerencsés esetben járatom/terhelem és kitisztul magától, vagy viszem szervizbe ultrahangos tisztításra a karburátort. Igaz lehet ez a hibamegállapítás? A gép kb. 10 hónapos és 15-20 üzemórát ment, ilyen problémát okozhat télire a benzintartály alján maradt üzemanyag?