Törölt nick Creative Commons License 2014.03.20 0 0 57018

És a helyszínre juttatás.

Itt még látszik a hátsó futókerékpár is, ami később kikerült a mozdony alól.

 

 

 

 

 

A korábbi hozzászólásokhoz némi pontosítás:

A Ganz Vagon- és Gépgyár valamint a MÁVAG Mozdony- és Gépgyár 1959. január 1-jei egyesülésével lett Ganz-MÁVAG Mozdony- Vagon- és Gépgyár! A korábbi Ganz vasúti területen elsősorban motorokat, motorkocsikat gyártott, míg a MÁVAG gőz-, és (akkori írásmóddal) Dieselmozdonyokat, valamint járműszerkezeti részeket készített. Bár több területen kooperáltak, de a határ viszonylag egyértelmű.

A sztálinvárosi 285, 001 kazáncseréje pont erre az időszakra esik, és a leveleken látható, hogy a fejléceken még az év negyedik hónapjában is MÁVAG olvasható.

Ezt azért írtam, mert már több helyen olvastam Ganz gőzmozdonyokról, ami kicsit hülyén hangzik...

Remélem, ezzel senkit sem bántottam meg, mert nem is az vele a szándékom.

 

Egyébként a Ganz ugyanerre a 600 mm-es pályára társadalmi munkában mozdonyt is készített 1959-ben, de az egy másik történet...