Annak mi köze hozzá?
Miért indult be a visszafejlődés az egykor korszerűnek tekintett szállítási módban, a józan paraszti ésszel szembemenő, illogikus módon? Hiszen a szállítandó áruk száma egyre csak nőtt. Ezért abszurd, hogy a korszerű konténeres szállítás helyett hagyományos kamionokban szállítanak, na meg az egész kamionokat teszik fel a vonatra, a konténerek helyett. Valamit igencsak elqrtak, és nem kicsit, hanem iszonyatosan nagyon!
A pofonegyszerű megoldás, a konténeresítés helyett meg mindenféle hülye megoldásokon gondokodnak még a precíz németek is.
Pl. trolisítani a kamionokat - nem vicc, olvastam erről komoly cikket.
Vagy drasztikusan növelni a méretüket, amelyek az autópályák mindegyikén el sem férnének.
A mindenféle drága megoldás helyett nem gondolnak a pofonegyszerűre a kombinált szállításra. Jó van az is, mennyiségileg sem kevés, de relative a kamionokhoz képest az édeskevés. :(
Ha leülnék Hegyfalun a falu szélére, egy teljes napig (24 óra), és számolnám az export-import vagy a tranzitkamionokat, valamint a konténervonatokat, akkor biztosan a kamionok nyernének.
Ha pl. Andor minden kamion után fizetne nekem egy sört, én meg minden egyes konténerszállító vasúti kocsi után, és utána kivonnánk a különbözetet, akkor én több sok rekesz sörrel mennék haza. Év végéig nem kellene lemennem a TESCO-ba sörért...