István1983 Creative Commons License 2014.03.19 0 0 83781

Üdvözlet!

Segítségeteket szeretném kérni MTZ motorral kapcsolatban. Egy 80-as motorral hajtatok egy nagy teljesítményű darálót.A motort bontottan vettem, de elmondás szerint fel volt újítva. A motort 1800-as fordulaton járatom így van megfelelő fordulata a darálónak. Összeépítés után járattam a szerkezetet, kifogástalanul működöt, mígnem megjelent a kartergőz, és leállítás utáni újraindításhoz várni kellett, hogy picit hűljön a motor mert úgy szorult, hogy az önindító nem tudta forgatni. Vízhőfok mindig a zöld mező közepében volt azaz kb. 90 fok, tehát nem hinném hogy megfőtt volna a motor 60 üzemóra után már olaj is jött rajta rendesen, majd a végén el sem indult. Motort szétszereltük, néhány gyűrű össze volt törve, néhány pedig erőteljesen besülve. Egyik dugó oldalán látható volt a szorulás nyoma. Mivel azonban a dugó és a hüvely is újszerű volt így csak új gyűrűket kapott. Összerakás után a motor jól működött, de a szorulás továbbra is tapasztalható volt melegen (üzem melegen). Most 130 üzemóránál járok de ugyan az a probléma szorul, jobban füstöl a szuszogón mint a kipufogón és az olaj is dől belőle. Kipufogón kéken füstöl. Ja és közben végig 3 bár volt az olajnyomás, kicsit ezt is sokallom, de az mondják, hogy ha több az nem baj csak kevesebb ne legyen. Szerintem hamarosan megint leáll és akkor újból szét kell szedni. Ha valaki hozzá tudna szólni, hogy mi lehet a baja azt nagyon megköszönném. Én gondoltam még arra, hogy túlságosan meg van terhelve, mert azért a daráló elég jól megfogja.
Válaszokat, hozzászólásokat előre is köszönöm!