Madrone Creative Commons License 2014.03.18 0 0 56949

Szia 7578!

 

 

Az Általad megadott 1980-ban selejtezett 424-es  pályaszámok  megegyeznek a Csiba könyv adataival.

 

A könyv az utolsó ismert állomásítási helyeket adja meg és a selejtezés idejét.

 

Én azt hittem ezek azonos helyszínek voltak, de rosszul tudtam, köszi a felvilágosítást.

 

Ezek szerint a mozdonyokat a Hámánban selejtezték és nem az utolsó vidéki szolgálati helyükön.

 

Összegyűjtötték a gépeket az utolsó fővárosi gőzös fűtőházban (egykor az országban a legnagyobb) és utána itt selejteztek.

 

Elképesztő mozdonytömegek halmozódhattak így fel itt.

 

Most már azt is értem, hogy miért éppen a Hámán közvetlen közelében lévő Rákosrendezőn volt a gözős bontó.

 

Az is lehet, hogy már Cellben is gyűjtötték a gépeket más fűtőházaktól, mielőtt Pestre vitték őket.

 

A 80-as selejtezettek közül a 424, 329-est viszont én nem írtam, de azt is írja a könyv, csak elkerülte a figyelmem.

 

Vannak még azok amiket Te nem írtál (020, 074, 1010), ezek viszont nem Dunántúliak voltak és ezek valószínű a decemberi Hámános selejtezettek között vannak, amiket nem részleteztél.

 

Meg van még a 086-os amit 78-ban selejteztek, ez biztos már akkor felkerült a Hámánba, meg az a néhány gép is amiket a 70-es évek korábbi szakaszában selejteztek, valószínűleg ugyan ilyen módon történt az is.

 

 

Lényeg az egészben: az 1981 április 13.-ai  menetben valóban nem lehettek azok a 424-esek amiket írtam, mert azok akkor már rég (már 1980-ban) a Hámánban voltak és ott selejtezték őket abban az évben.

 

Ezek szerint már 1980-ban voltak fővárosba induló forgalomból kivont gőzösöket elvonató menetek.

 

Sőt mint egy későbbi hozzászólásból kiderült 1981-ben is volt egy 04. 13.-át megelőző korábbi (04. 06) menet.

 

A 81-es elvontató menetben 1981-es vagy későbbi selejtezési időpontú gőzösöknek kellett lenniük.

 

Ezek száma igen magas, mint írtam csak 81-ben csak 424-esből 65 db. lett selejt.

 

 

Előzmény: 7578 (56917)