Szia 7578!
Az Általad megadott 1980-ban selejtezett 424-es pályaszámok megegyeznek a Csiba könyv adataival.
A könyv az utolsó ismert állomásítási helyeket adja meg és a selejtezés idejét.
Én azt hittem ezek azonos helyszínek voltak, de rosszul tudtam, köszi a felvilágosítást.
Ezek szerint a mozdonyokat a Hámánban selejtezték és nem az utolsó vidéki szolgálati helyükön.
Összegyűjtötték a gépeket az utolsó fővárosi gőzös fűtőházban (egykor az országban a legnagyobb) és utána itt selejteztek.
Elképesztő mozdonytömegek halmozódhattak így fel itt.
Most már azt is értem, hogy miért éppen a Hámán közvetlen közelében lévő Rákosrendezőn volt a gözős bontó.
Az is lehet, hogy már Cellben is gyűjtötték a gépeket más fűtőházaktól, mielőtt Pestre vitték őket.
A 80-as selejtezettek közül a 424, 329-est viszont én nem írtam, de azt is írja a könyv, csak elkerülte a figyelmem.
Vannak még azok amiket Te nem írtál (020, 074, 1010), ezek viszont nem Dunántúliak voltak és ezek valószínű a decemberi Hámános selejtezettek között vannak, amiket nem részleteztél.
Meg van még a 086-os amit 78-ban selejteztek, ez biztos már akkor felkerült a Hámánba, meg az a néhány gép is amiket a 70-es évek korábbi szakaszában selejteztek, valószínűleg ugyan ilyen módon történt az is.
Lényeg az egészben: az 1981 április 13.-ai menetben valóban nem lehettek azok a 424-esek amiket írtam, mert azok akkor már rég (már 1980-ban) a Hámánban voltak és ott selejtezték őket abban az évben.
Ezek szerint már 1980-ban voltak fővárosba induló forgalomból kivont gőzösöket elvonató menetek.
Sőt mint egy későbbi hozzászólásból kiderült 1981-ben is volt egy 04. 13.-át megelőző korábbi (04. 06) menet.
A 81-es elvontató menetben 1981-es vagy későbbi selejtezési időpontú gőzösöknek kellett lenniük.
Ezek száma igen magas, mint írtam csak 81-ben csak 424-esből 65 db. lett selejt.