Törölt nick Creative Commons License 2014.03.17 0 0 24872

Változások 2014. április 1-jétől a pécsi közlekedésben (nem áprilisi poén):

 

- 22-23-24-es vonalak menetrendje és menetideje rendbe lesz csapva. Én hétvégére a 60-asrovására sűrítést javasoltam, a teljesítmény mérleg azonos. Egyébként látható az utasszám minimális bővülése a 21-es nyugati szakaszán. A 17.15-ös 23-ason Deindol felé 37 utas volt 15 percezésnél. A 21-eseken alig 25 utas volt ekkor 20 percezésnél, itt viszont 15 percezés van most, tehát az utolsó 4-eses állapotokhoz képest duplájára nőtt most így elméletben a keresztmetszeti forgalom. Persze nem ér bele a bilibe a kezünk, azért vannak üresebb járatok, de egy 30%-os bővülés szerintem simán van már most, pedig 1,5 hónapja működik csak a rendszer. Ez a 4-esről és a 2-esről elszívott utastömeg. Hétvégén 40-50 fővel is láthattunk már 23-asokat, így abszolút elvárható a bővítés.

 

- A 60-asok egyik fele körforgalomban Mecsekszabolcsig közlekedik.Ezáltal a 60-asok a Budai - Csontváry - Budai szakaszon a régi 15-20-15 perces követéssel közlekednek, Mecsekszabolcsba pedig 25db 60-as felmegy. Este 120 percenként megy csak fel a faluba. Az is már valami.

 

- Beindul napi 25 járattal a 130-as, ami az 55-öst egészíti ki. Este nincsen, délelőtt pedig kevés az 55-ös, ezért várható, hogy a közvetlen járat jól fog jönni a térségnek. Próbáltam úgy beállítani, hogy érdemes legyen még a 130-asokat megvárni és ne szálljanak át Kertváros felé. GTFS híján aki ismeri a menetrendet (kevés ember) az átszáll majd, aki nem az közvetlenül utazhat.

 

- Egy-egy járat hangolása, indulása változik még. (1-es, 73-as elsősorban)

 

Egyelőre ennyi amit megcsinálhatunk. A többi vizsgálati szinten maradt.