stevie-13 Creative Commons License 2014.03.11 0 0 41125

Szerintem javítottak valamit mert jobbak a 13-s teszt eredmények, de bizonytalan vagyok.

 

 

A Kinergy Eco megbízható, de igazából teljesen átlagos gumi.

 

A gumik a gyártók szándékai szerint ugye három csoportra oszthatóak (sport, komfort, eko), a Kinergy Eco esetében a szándék nem is lehet kérdéses.

 

Az ekogumik műfajának megszületése szerintem a környezetvédelem érdekében tett legfájdalmasabb lépések egyike, ezek a gumik ugyan sokat elfutnak és alacsony a gördülési ellenállásuk, de az átlagos gumiknál sokkal sérülékenyebbek és a jó kopási értékekért feláldozzák a tapadást.

 

A K425 a valóságban azért nem teljesen tipikus ekogumi mint pl. a Conti EcoContact 5, azaz ennek viszonylag rendben van a tapadása, de nem is fut el annyit. Mi pár éve sok autóra szereltük, aztán leváltottuk másra, és ez egy olyan gumi volt, hogy ugyan szidni senki nem szidta, de senki nem is kérte, hogy feltétlenül ugyanolyat szereljünk vissza, pedig ez néha előfordul (Goodyear Excellence, Brigi ER300 - ma már egyik sem nagyon elérhető.).

 

Ha Hankook, akkor Scénicre inkább a Ventus Prime 2 (K115) való, de igazából a prémium márkák onnan már csak egészen kevéssel drágábbak.

 

 

Arról nem beszélve, hogy ua-nak tűnő gumin 2-3 féle jelölést olvasok más más webáruházban pl BB 69, vagy BC 71, vagy CC 68 a franc se tudja.

 

 

 

Az EU-matricával a legcsekélyebb mértékben sem kell foglalkozni. Mi semmilyen összefüggést nem látunk egy gumi valós tulajdonságai és EU-matricája között. Azaz néha egészen kiváló gumik kapnak rossz osztályzatot, míg az AA-s gumik nem feltétlenül annyira űberek.

 

A gumimatrica olyan, mint az EuroNCAP törésteszt. A mérés ugyan valamit modellez, de lehetőséget ad arra, hogy a gyártók arra az egy mérésre fejlesszenek terméket. Tehát ahelyett, hogy egy széles spektrumban jól teljesítő gumit fejlesztenének, inkább arra törekszenek, hogy az adott, konkrét mérésen legyen jó a gumi. Ha a mérés sebességét eltolnák mondjuk 10 százalékkal, simán előfordulhatna, hogy teljesen más eredmények jönnek ki.

 

Látszik is már egyébként a matrica osztályzatok inflálódása. Az elején még jelentős eltérés volt az egyes minták jegyei között, de a friss fejlesztésű gumik nemigen mennek C alá, és a sok A miatt fontolgatják az A+ bevezetését. (Utána meg alighanem jön az A++, mint a hűtőszekrényeknél.)

 

Amúgy a valós matricát a gyártó honlapján találod. Az létező jelenség, hogy ugyanaz a minta különböző méretekben más jegyeket kap, de ugyanaz a méret csak egyféle matricával létezik.

 

A Hankook oldalán a 195/65R15 méretben a BB69 minősítést találtam.