W007W Creative Commons License 2014.03.10 0 0 24760

Hát akkor pár gondolat: egyrészt az OBU minden megállóhoz tartalmaz időket! amit ha nem is a főképernyőről de egy érintéssel elő lehet hívni ha valakit érdekel.  Az természetesen egy másik kérdés hogy ez az idő és a megállóban kiírt idő miért tér el, a weboldalról nem is beszélve. De talán előbb utóbb rendbe lesz. A kiadott menetrend füzetet nem szabad alapul venni,  (a weboldal ugyanez)   hisz ott csak egy menetidő szerepel és  és reggel és este 5 perccel rövidebb idők is vannak és remélem még nagyobb eltérések is lesznek mert egyértelmű hogy nappali csúcsban és este 22 után mikor már nincs utas és a lámpák sem mennek gyorsabban lehet haladni. Akár Újhegyről 13 perc alatt le lehet érni Főpályára ami nappal elvileg 24 perc, mivel csak a Budai Állomásig lenne 9 perc, ami este vicc.

 

Az új rendszer remélhetőleg alkalmas lesz arra hogy meg lehessen nézni hogy egy adott napon egy adott járat statisztikailag hány perc alatt ér el a megállóig és majd ez szerint alakulnak a kiírt idők. Budapesten is több menetidőt alkalmaznak napszaktól függően és max 3 perces sietés ami elfogadott ez felett már büntetés jár a sofőrnek.

 

A menetidőkön még dolgozni kell hisz például 13 járatban Hirden, a Hirdi út megállótól 4 percet az a Harangláb utcáig ami minimum 7-8 perc!

 

És persze 21. századi technika az OBU is szolgálhatna olyan plusz információval a sofőr számára hogy mikor hol milyen csatlakozást kellene megvárnia vagy hogy milyen busz van a közelben és milyen közel.

 

A 48-as térnél a Budai irányában hosszú idő után végre áthangolták a lámpákat ami azt jelenti hogy minimum 2 percet lehet nyerni ezt is illene a menetidőknek követni...

 

És még valami, hogy a Flextronics dolgozói nem érik el reggel a 6:13-kor II-es rakodóról induló 26-os járatot. Nem lehetne esetleg 6:20-ra áttenni ennek az indulását? Kb egy busznyi emberről van szó aki 12 órás műszak után szeretne hazajutni.