Törölt nick Creative Commons License 2014.03.09 0 0 41080

Szerintem értjük egymást, hisz ugyanarról beszélünk.

1 van egy szabály ami előírja a világítást

2 van egy szabály ami a technikai megoldásokat határozza meg

3 marhára lényegtelen hogyan oldják meg a technikai részt első a szabály a kivilágításra

4 a jogalkotó ha beteszi a DLR-s részbe amit idéztél, hogy a kresz szerint használható akkor azok is megértik akik most nem, pedig egyértelmű.

5 ki is lehet kapcsolni gondolom a DLR-t akár indítás előtt, akár utánna.

 

Jobban nem tudom elmagyarázni

 

II. fejezet

A járművek kivilágítása

A forgalomban részt vevő járművek kivilágítása

44. § (1) A forgalomban részt vevő járművet éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ki kell világítani.

(2)277 A gépjárművet, a mezőgazdasági vontatót, a lassú járművet és a segédmotoros kerékpárt helyzetjelző lámpákkal és tompított fényszóróval kell kivilágítani. Nem kell a tompított fényszóróval kivilágítani az egytengelyes motoros részből és hozzákapcsolt egytengelyes pótkocsiból álló olyan lassú járművet, amely sík úton önerejéből 15 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes, továbbá a tompított fényszóróval fel nem szerelt segédmotoros kerékpárt.

 

(4)279 Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják.

 

(8)282 Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, mezőgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú járművet - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.

Előzmény: EME (41079)