Szerintem értjük egymást, hisz ugyanarról beszélünk.
1 van egy szabály ami előírja a világítást
2 van egy szabály ami a technikai megoldásokat határozza meg
3 marhára lényegtelen hogyan oldják meg a technikai részt első a szabály a kivilágításra
4 a jogalkotó ha beteszi a DLR-s részbe amit idéztél, hogy a kresz szerint használható akkor azok is megértik akik most nem, pedig egyértelmű.
5 ki is lehet kapcsolni gondolom a DLR-t akár indítás előtt, akár utánna.
Jobban nem tudom elmagyarázni
II. fejezet
A járművek kivilágítása
A forgalomban részt vevő járművek kivilágítása
44. § (1) A forgalomban részt vevő járművet éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ki kell világítani.
(2)277 A gépjárművet, a mezőgazdasági vontatót, a lassú járművet és a segédmotoros kerékpárt helyzetjelző lámpákkal és tompított fényszóróval kell kivilágítani. Nem kell a tompított fényszóróval kivilágítani az egytengelyes motoros részből és hozzákapcsolt egytengelyes pótkocsiból álló olyan lassú járművet, amely sík úton önerejéből 15 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes, továbbá a tompított fényszóróval fel nem szerelt segédmotoros kerékpárt.
(4)279 Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják.
(8)282 Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, mezőgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú járművet - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.