Madrone Creative Commons License 2014.03.07 0 0 56819

"ÜDV! Celldömölkön több magasabb pályaszámú 424 es is volt. Egészen a gőzöskorszak végéig,illetve még a hivatalos megszűnés után is volt ott 424 es . A 334 es még 88 ban is ott dolgozott ,Keszthelyre is Celli személyzettel ment . Celldömölkön a magasabb p.sz. gépek a következők voltak ,a teljes pontosság igénye nélkül 254 317 318 319? 331 334"

 

Igen, azért írtam, hogy főleg alacsony pályaszámúak voltak, amit a látott fényképek alapján feltételeztem.

 

A 254, 317, 318, 334-re emlékszem is, persze csak fényképről.

 

Azt is mesélted, hogy a legutolsó a 334-es volt, bár az csak a legvégső időkben 85 körül került oda Szegedről.

Az eredeti celli gépek közül ha jól emlékszem a 317-et és a 318-at mondtad utolsónak.

 

 

1979 december 31.-én  Celldömölkön egyébként  papíron még 33 db. 424-es volt.

 

Ebben a fűtőházban volt a legtöbb 424-es, hasonlóan sok még Szombathelyen volt, ahol 31-et írnak ebben az időpontban.

 

Az első 8 vagy 9 gép, amit 80-ban selejteztek és 81-ben vittek a bontóba bármennyire is szomorú még az üzemben nem okozhatott  feltűnő gőzös fogyatkozást.

 

Ezek a gőzösök már 80-ban leálltak, az igazi változás viszont 81-től jött amikor megérkeztek ide a Csörgők.

 

Ekkor gyorsulhatott fel a gőzös fogyatkozás.

 

Érdekes lenne tudni, hogy évente mennyivel csökkent a gépek száma, amíg a 1979-es 33- db.ról az 1988-as 1 db-ig eljutott a 424-es állomány.

 

 

Előzmény: Mágus23 (56814)