Wreck Diver Creative Commons License 2014.02.18 0 0 151671

Ez eddig rendben is van, illetve nincs. :)

De az, hogy kínából alkatrésznek behordott seagullokat
finiselnek kicsit szebbre, és a svájcban gyártott főelemek ( rotor pl. )
miatt röhögve rányomják a swiss made feliratot, még ehhez képest is botrányos.

Csak a luxusipar fog jól járni, amikor a luxus alatti szegmensek kínai konténerekből
összepakolt szerkezeteket fognak tokozni swiss made logóval, csak mert a szerkezet értékének
bőven több, mint 50%-át adja majd a rotor meg a rugóház. Mert ugye svájci kivitelben ez a
két alkatrész már körökkel megveri árban a darabokban érkező kínai werket...

Ennek hosszútávon szerintem az lesz a következménye,
hogy silány - a swiss made mögé bújtatott - szemétdombbá válik az eddig legalább
valamennyire minőségi ETA tokozó szegmens. Mert nem kétlem, hogy ezeknek
a cégeknek vajmi keveset fog számítani a minőség.

Ehhez képest az ETA a több évtizedes konstrukcióival,
meg az Unitastól és másoktól a 70-es években bevásárolt werkjeivel egy angyal.
Megtehetnék, hogy 2-3 alkatrészen kívül mindent kínából hordjanak be. De eddig nem tették.
Majd a Claro és a hozzá hasonlók megoldják ezt a problémát.

A luxusvásárlók ellesznek továbbra is, ahogy az őket kiszolgáló gyártók is.
De a mondjuk félmilliós árkategória alatt új órát vásárlók vagy elözönlik a használt piacot,
vagy vehetnek Seiko-t 10 év múlva, ha rendes órát akarnak.

Előzmény: APT (151668)