Wreck Diver
2014.02.18
|
|
0 0
151671
|
Ez eddig rendben is van, illetve nincs. :)
De az, hogy kínából alkatrésznek behordott seagullokat finiselnek kicsit szebbre, és a svájcban gyártott főelemek ( rotor pl. ) miatt röhögve rányomják a swiss made feliratot, még ehhez képest is botrányos.
Csak a luxusipar fog jól járni, amikor a luxus alatti szegmensek kínai konténerekből összepakolt szerkezeteket fognak tokozni swiss made logóval, csak mert a szerkezet értékének bőven több, mint 50%-át adja majd a rotor meg a rugóház. Mert ugye svájci kivitelben ez a két alkatrész már körökkel megveri árban a darabokban érkező kínai werket...
Ennek hosszútávon szerintem az lesz a következménye, hogy silány - a swiss made mögé bújtatott - szemétdombbá válik az eddig legalább valamennyire minőségi ETA tokozó szegmens. Mert nem kétlem, hogy ezeknek a cégeknek vajmi keveset fog számítani a minőség.
Ehhez képest az ETA a több évtizedes konstrukcióival, meg az Unitastól és másoktól a 70-es években bevásárolt werkjeivel egy angyal. Megtehetnék, hogy 2-3 alkatrészen kívül mindent kínából hordjanak be. De eddig nem tették. Majd a Claro és a hozzá hasonlók megoldják ezt a problémát.
A luxusvásárlók ellesznek továbbra is, ahogy az őket kiszolgáló gyártók is. De a mondjuk félmilliós árkategória alatt új órát vásárlók vagy elözönlik a használt piacot, vagy vehetnek Seiko-t 10 év múlva, ha rendes órát akarnak. |
Előzmény: APT (151668)
|
|