APT Creative Commons License 2014.02.18 0 0 151670

Nem, nem biztos, hogy így lesz. És ahogy írtam, nem is az igazi luxusgyártókat féltem - hanem úgy általában a "svájci óraipar" ami szerintem lassan megkérdőjeleződik.

 

Hogy egy párhuzammal megvilágítsam, mire gondolok - itt van példának a hatalmas múltú, sok területek úttörő brit autóipar. Nos, pár állócsillaga most is van, a Rolls, a Bentley, az Aston Martin ma is fogalom, és remekül fogy is. Jól cseng még és keresett a Jaguár is, a tulajdonosi, esetenként a műszaki háttér - hát, az meg olyan, amilyen, de a jelek szerint ez a vevőket nem zavarja.. Jobban fogy a BMW motoros Rolls, mint valaha...

Ám ettől még maga a nagybetűs "brit autóipar" voltaképpen megszűnt létezni. Az átlagember már nem brit autóval jár ott sem, saját márkák gyakorlatilag nem is maradtak, gyártás sem nagyon.

 

Nos, a Patek, a Rolex, a Vacheron, a Cartier nem fog eltűnni. Meg az IWC, a Breitling, az Omega sem. De az, hogy ténylegesen mi is lesz belőlük..?.. Ez most még aligha megjósolható.

 

Mindenesetre nekem az előbb tárgyalt, fülig műanyag kommersz szerkezetek ezerdolláros és afeletti árfekvésű "minőségi svájci órákban" valahogy nagyon nem állnak össze. Meglehet, hogy a piac ezt gond nélkül benyeli - de én nem...

Előzmény: ronin s8 (151669)