A vásárlásnál a következőket mindenképpen nézd meg:
a.) A sátorponyva állapota (a penész tönkreteszi, elveszti szilárdságát). A borítóponyva állapotára is ez vonatkozik. Ha a leszorító gumikötél öreg, az nem baj, olcsón lehet újat venni hajósboltban.
b.) A konyha állapotát (tűzhely, mosogató, stb). A gázpalack nyomáspróbája érvényes-e (be van ütve a fülénél a lejárat ideje Hó/év) Azért fontos, mert ha már lejárt újat kell venned, mert itthon szigorúan tiltva van a gáztöltőknél a lejárt nyomáspróbájú palack töltése, hasonlóan a horvátoknál. Azt új 3,3 kg-os palack - német fejű kell! - 5-7 eFt üresen. Nem kempingboltban kell venni, hanem valamelyik Primagáz töltőtelepen, mert ott sokkal olcsóbb és rögtön töltik is.
c.) Nézz alá és ha kaszni-padló találkozásnál , vagy a kerékjárati dobnál vastagon áll a rozsda, akkor még egy szétszedés-rozsdátlanítás-fémvédelmi festés vár még rád.
d.) A kezelési utasítás szerinti alkatrészek megvannak-e, vagy mennyit kell belőle pótolni (cövek, feszítő kötelek, stb.)
e.) A laprugó köteg ép-e (nincs-e eltörve valamelyik lap, amely a keréktől 200-400mm-re látszódhat). Ha rozsdás az nem baj, frankó kenősprayk- vannak ma már.
f.) a gumik milyen állapotúak (ha repedezett, az már nagyon öreg, futózat mélysége legalább 4-5 mm legyen)
g.) pótkerék megvan-e (elől a kaszni alatt)
Ha a vonócső kissé rozsdás az nem baj, erősen túl van méretezve, vastagfalú.
h.) A kéziféknem már kell fogni akkor, ha az első racsniba beakad (legalább 30°-emelkedésnél akad be).
i.) Ha a kézifék alatti állítócsavar már csontra be van csavarva, akkor a fékpofa már elkopott, cserére szorul. (Olcsó alkatrészek, de munka van vele)