Törölt nick Creative Commons License 2014.02.09 0 0 69528

Gondoló: A képre kattintva elvileg az (is) betölt, de ha nem akkor ezen a linken elérhető teljes méretben.

 

Tátrás: Nem fix még, hogy milyen villamostípus érkezik a fonodóval kapcsolatban, de ez egy elég sok rétű kérdés, része lesz például a kocsiszín felújítása is. Ezekhez a tervekhez nem sok közöm van, ugyanúgy a véleményemet írom csak, mint itt bárki más, de szerintem nincs alulméretezve. Mostani Ganz csuklósokból 5 fér egyszerre a végállomásra, de ha a buszokkal közös peronokat nem nézzük, akkor is odafér három a visszafogóvágányokra, amiből egy akár tartósabban is várakozhat. Összehasonlításként: Most 5 villamos úgy fér el a végállomáson, hogy áll  egy a kihúzó végén, áll egy az elején, egy-egy a leszálló és felszállóhelyen és egy a szükségleszálló helyen. Megfelelő végállomási rend kialakításával a terven szereplő vágányhálózaton egy zavarmentes közlekedést lehet kialakítani.

 

Hogy szerintem miért nem éri meg kihúzót építeni Budafok mh-hez:

Egyik lehetőség szerint a villamos keresztezné a belvárosi irányú útpályát, vagyis csökkentené annak a kapacitását.

Másik lehetőség szerint hosszabban kellene megépíteni az osztott pályás utat, amire nincs sem hely, sem pénz. Arról nem is beszélve, hogy nagyjából 10 fát kellene eltávolítani (áthelyezhető) és további 10 parkolóhelyet szüntetne meg. Szerintem ezt az ott lakók torkán nehezebb lenne lenyomni, mint a meghirdetett terveket.

 

Hogy lássátok mennyire nem a villamos ellen vagyok: Egyetemi tanulmányterv formájában foglalkoztam a 47-es kerületen belüli meghosszabbításának lehetőségeivel. A MÁV Ingatlankezelővel felvettem a kapcsolatot Budafok mh. felújításával kapcsolatban, hogy hajlandóak lennének-e osztozni a lepusztult felvételi épületen annak érdekében, hogy ott lehessen vasúti és budapesti jegy, ill. bérletkiadás.

Nem reagáltak rá.

Felmértem a lehetőségét annak, hogy hogyan lehetne eljuttatni legalább a Camponánál lévő buszfordulóig a villamost. Sokkal kevesebb buszra lenne szükség, ami jelentősen csökkentené a Nagytétényi út forgalmát. A lényeg az, hogy tervezni nagyon könnyű. Megállapítani az egyensúlyt, hogy a megrendelőnek, a finanszírozónak (Magyarországon sajnos sokszor elkülönül) és a használónak is jó legyen, na az nehéz.

 

Mindezek ellenére nem bántam meg, hogy közlekedésmérnöknek tanulok :-)

Előzmény: Törölt nick (69527)