cross_183 Creative Commons License 2014.02.08 0 0 82909

Gondolom hasonló viszkozitású olajakat hasonlítotok össze? Mert az eni performance e3, e7 mindkettő 15w-40-es, egy 50-es agip-nál egyértelműen hígabb.

A másik dolog, hogy egy gyengébb minőségű olajnak ha rossz az oxidációs ellenállása, akkor a használat során besűrűsödhet. Ez sem jó dolog. A korom és szennyeződések is sűrítik az olajat, tehát egy viszonylag új olajat sem érdemes összehasonlítani egy csereérett olajjal.

 

Gepesz35 ha tényleg performance e7 volt az olajos flakonban -és nem valami hamis akármi-, akkor annál jobb nem igen kell egy mtz-be, sőt inkább túlzás ilyet használni.  Nem bemondásra írják rá a specifikációkat, azokat bevizsgálásra adják csak meg az olajoknak, akár eni, akár agip, akár castrol. Pl az acea e7 egy igen komoly specifikáció, kifejezetten viszkozitás stabil, oxidáció és nyírás ellenálló olaj.  Mérföldekkel többet tud, mint egy mol standard diesel amit itt lent említettek,  vagy egy mdc 40-es egyfokozatú olaj a maga api cb előírásával -ami kb 1950-60-as évekbeli specifikáció-. 

Ezekben az ősrégi api cb, cc, cd olajokban alig van valami adalék, detergens diszpergens kopásgátló adalék stb.

Épp ezért nem képesek oldatban tartani a szennyeződéseket, és eljuttatni a szűrőbe. Ehellyett a motorban rakódik le mindenhol a kotu. Ezért van sokkal több retek a szűrőben a performance e7 után, mert amit az előző gyenge olajok bennehagytak rengeteg kotut a motorban, azt most az e7 oldja fel és szállítja a szűrőbe.  Kopásgátló adalék is sokkal több van egy acea e3, e5, e7 (api cg-4, ch-4, ci-4) olajban, mint ezekben a régi olajokban. Ha valakit érdekel, elég csak felmenni a mol oldadalára és az olajok termék és biztonsági adatlapját átböngészni. Pl a legfontosabb kopásgátló adalék a cink ditiofoszfát (ZDDP). Érdemes összehasonlítani, egy 20w-40 standard dieselben van max 0.7%, egy acea e7 + api ci-4 15w-40 dynamic transitban meg 1.6%. Több mint duplája.

Vagy elég csak megnézni a sav semlegesítési képességét (TBN) mondjuk egy MOL Standard S 40-nek 3.5, a

15w-40 dynamic transitnak meg 10.5.