RIKA424 Creative Commons License 2014.01.27 0 0 14719

Nem off a vasútról is írni, hisz a topik címe ez ügyben NEM korlátozó.

Tehát ON.

 

Napközbeni vagy inkurrens időbeni szerelvény hossz csökkentésről.

Lehet, de nem éri meg.

 

Egy vonalnál, itt példádban Nyiregyháza-Szerencs közötti személyvonatnál a teljes vonalhosszon mért maximális utasszámra méretezik az összes szerelvényt.

 

Ott hibáztál megfigyelésedkor, hogy Nyíregyháza-Szerencs személyvonatot néztél, holott ezek a vonatok Nyiregyháza -Miskolc személyvonatok.

 

a vonal kritikus keresztmetszete a Tiszaluc-Miskolc szakasz.

Tehát erre kell méretezni.

Erre a szakaszra kell a 4 kocsi = 320 ülőhely.

Az igaz, hogy Miskolc-Nyíregyháza = 90 km-ből a Miskolc-Tiszaluc= 20 km, csak az érintett szakasz 22%-a, de vasút van annyira rugalmatlan, hogy ha 22 km-re kell 300 ülőhely akkor az egész 90 km-en közlekedteti a 300-320 ülőhelyet.

 

Ugyanis a 22 km-nél lekapcsolni és visszafelé ismét felkapcsolni a felesleges kocsikat drágább, sokkal drágább mint végig oda vissza vontatni.

 

A vonalon közlekedő szerelvényeket elég kaotikusan forgatják a vasútnál (szerelvény forduló rendszer) emiatt a le- fel- kapcsolgatás a felmerülő felesleges költségeken felül, más forgalomszervezési problémák sokaságát is felvetné.

 

Majd mindjárt megkeresem és beírom Neked, ide, hogy mennyibe kerül egy két kocsis vonat továbbítása és egy négykocsis vonat továbbítása a Miskolc-Nyiegyháza szakaszon.