buzi blogmotor megette, na szerencsére volt ctrl-c a küldés előtt....
az átépítéshez nem tudok érdemben hozzászólni, mivel az ennyire mélyreható sebészi műveletek nem az én asztalom. pár dologra azonban felhivnám a figyelmed.
a P38 sokkal (na jó, valamivel) nagyobb mint a disco. én a P38 után nagyon szűknek érzem, persze megszokható, de ez van.
ami a motorcserét illeti, a P38-ban mindent a becm irányit, nem kizárt hogy valahogy meg lehetne bütykölni, de szerintem nem érdemes.
forditott irányban meg nem valószinű hogy menne a motorcsere a V8 kivételével. és itt megint határozottan látszik a méretkülönbség: a benzines V8 a P38 motorterében szellősen elfér, a discoban meg olyan zsúfoltan van, hogy egy csavart nem tudsz leejteni benne, és szereléskor sem olyan könnyű hozzáférni.
a sorhatos bmw dizel meg szerintem valszeg be se férne a disco motorterébe.
én elfogult vagyok, mert el vagyok kényeztetve a P38-assal, ezért nekem a disco tényleg kicsi ( bocsika disco tulajok ;-) ), ezért én azt ajánlom, hogy ha kényelmes, egyszerű (haha) autót (bocsánat: Land Rovert) akarsz, akkor válassz egy dizel P38-at. ha parázol tőle, akkor dobd ki a légrugókat, spirálrugókat bele, kis emelés (vagy nagyobb), ugyanúgy mehetnek rá nagyobb kerekek mint a discora. a sok elektromos kütyü nagy részét (immobilizer, riasztó, stb ) ki lehet iktatni, és marad egy alapfunkciós P38.
ami olcsóbb mint a disco - ma már aprópénzért veszel, mert a rossz hire miatt mindig is ez volt a legolcsóbb LR (már a nagyjából egykorúak közül), ugyanúgy tuningolható mint a disco, az alkatrészek erre a tipusra még olcsók, és messze a legkényelmesebb.
ha viszont igazán jót akarsz, akkor egy benzines V8-at válassz, lehetőleg már atcsinálva peremes hüvelyekkel, gázt bele, és lesz egy nagyszerű Range-ed, ami a világ végére is elvisz.