hmsoft Creative Commons License 2014.01.14 0 0 56384

a mozdonyvezető kényelmesebbnek, biztonságosabbnak érezhette, a diesel/villany mozdony által nyújtott "panorámát"

 

Erre szolgáltak azok a megoldások, ahol elől kialakítottak egy vezérállást, ezen tartózkodott a vezér, hátul pedig a fűtő fűtött, a vezér utasításai alapján. Persze mire ezek a megoldások eljöttek, eljött a dízel- és villamos üzem, tehát alapvetővé már nem válhattak. Ahogy a gőz-dízel üzem sem válhatott azzá (vagyis amikor ugyanabban a hengerben próbálták gőzzel mozgatni a dugattyút, illetve Diesel-ciklus szerint, gázolajjal). Nem tudom, volt-e szó a vonatkozó, cirillbetűs próbálkozásokról. Íme két kép a TP1-esről, amely egyesítette magában az elől-vezérállásos konstrukciót és a gőz-dízel üzemet.

Egyik kép
Másik kép (ez nekem elméletileg meg kell hogy legyen valahol, mármint az eredeti újság, csak már vagy 30 éve nem láttam :) )

hm

Előzmény: Csa80 (56378)