Háááát ez jó nagy butaság
Nem, nem feltétlenül. Amikor a dízelmotor öngyilkosságra készül, ez az egyetlen megoldás, amivel meg lehet előzni a teljes blokkcserét.
A Scénic motorjaira az öngyilkossági hajlam nem jellemző, de a 2.2 dCi-k (Laguna, Vel Satis) bizony viszonylag sűrűn csináltak ilyet. Eltörik a turbó tengelye, a hengerbe kenőanyag jut, a motor elégeti, így egyre magasabb fordulatszámra pörög fel, egyre nagyobb a vákuum, egyre több olajat szippant be, a fordulatszám közben foyamatosan emelkedik -- míg a végén az őrülten pörgő motor egyszercsak kenés nélkül marad és besül.
Mivel nem az üzemanyag ég el, hanem a kenőanyag, a gázpedállal nemigen tudod szabályozni a folyamatot, meg kell próbálni lefullasztani a motort.