Szepy2884 Creative Commons License 2014.01.12 0 0 150771

OFF

 

Pedig másra nem gondolhat :) Végül is ugyanazt elmondtad amit én, de A víz metanol keveréke az MW50 (Methanol-Wasser 50-50%) és ezt bizony pont hogy a DB, BMW, Jumo motorokhoz használták a németek. Közvetlenül a feltöltő rendszerbe fecskendezve. A teljesítmény többlet a metanol érdeme, a víz pusztán a hűtést szolgálta. Ennek ellenére épp azért volt átmeneti teljesítményfokozó ahogy te is írtad, mert hosszú távon tülhevült a motor. 

 

Az viz-metanol befecskendezés akár 100 LE többlet teljesítményt is jelenthetett egy DB605-ös motornál amit a későbbi Messerschmitt 109 G-6-os és az azt követő modelleknél használtak. 

 

Etanol-víz keverékkel is kísérleteztek, de az rövid távú volt. A hátránya ellenkező volt az MW50-nével. Fagyáshoz vezetett.

Előzmény: APT (150759)