APT Creative Commons License 2014.01.12 0 0 150769

Egyfelől mert az NO tartály/tartályok (túl azon, hogy ha találatot kaptak, azonnal felrobbant az egész gép) túl sok helyet foglaltak el, és nem lehetett igazán már elhelyezni komolyabb méretűt belőle a nem ehhez tervezett gépen, másrészt a motor élettartamát drámaian redukálták.

Amúgy gondold végig, a működési elve valahol "rakétaelv", abban az értelemben, hogy a teljesítményt azzal fokozta, hogy a tüzelőanyaghoz vitte a gép az oxidálóanyagot is (a levegőnél jelentősen nagyobb fajlagos oxigéntartalmút), ám ennek a hely- és térfogatigénye drámaian nagy. Tehát ez csak egy egész rövid ideig mehetett, és megvolt a reális veszélye, hogy közben szó szerint szétmegy a motor... A repülőgép-motorok ugyebár eléggé kihegyezett tervezésűek, korántsem olyan mértékben túlméretezettek, mint egy átlagos gépkocsi-motor, messze nincsenek akkora tartalékok.

A metanol-víz más elven működik, de jóval kisebb teljesítmény-növekedést is képes produkálni. De jellemző módon még ennek is korlátozni kellett a használati idejét a motorok kímélésére.

Előzmény: Macroglossa (150767)