BJani Creative Commons License 2014.01.05 0 0 61827

Szerintem elég sok gépet nem mutat, a teherszállítókat pl. csak elvétve. És olyan is van, hogy egy gép szó szerint röptében eltűnik a térképről.

 

Ezek viszont nem a flightradar szűrése miatt vannak, hanem a megjelenítés technikai korlátai miatt. Nincs minden területen megfelelő lefedettség, ahol a földi vevőkészülékek vennék a repülőgépek transzponderei által sugárzott jeleket. Ráadásul a nem ADS-B képes repülőgépeknek a megjelenítése csak háromszögeléssel lehetséges, ahhoz meg legalább 4 ilyen vevő látóterében kell egyszerre tartózkodnia a repülőgépnek. Ezért pl. a (jellemzően nem ADS-B képes) kis turbopropok le - és felszállását nem képes mutatni.

http://www.flightradar24.com/how-it-works

 

Máskor meg le van maradva egy brosúrával, pl. leszáll egy gép Ferihegyen, majd felszáll, és még mindig az ideút adatai vannak  kiírva, és még az idevezető track is rajta van a képen, mintha csak áthaladt volna a reptéren. :-)

 

Ennek oka lehet az, hogy a pilóták nem írják át a számítógépben a Flight ID-t, így benne marad az előző út járatszáma. Vagy csak simán lajstromjel alatt közlekedik, az meg nem változik. :)

A menetrendi adatokat a flightradar a lesugárzott Flight ID alapján rendeli hozzá a repülőgéphez egy adatbázisból. Ha nem jó a bemenő adat, nem jót ír ki, ennyi. :)

De (főleg a téli-nyári menetrendváltozások környékén) az adatbázisuk sem mindig pontos.

 

 

Szóval azt mondja az approach a gépnek, hogy "you are released, contact Bratislava", majd 1-2 pec múlva utánaszól, hogy "proceed to MAVOR". Ha már elengedte, akkor mit foglalkozik vele?

 

Biztosan ugyanahhoz a géphez szólt? Ha igen, ez csak úgy lehetséges, hogy a gép nem tekert át Pozsonyhoz az utasítás (és a feltételezhető visszaolvasás) ellenére sem. Ezután Pozsony vszeg telefonon ideszólt, hogy most már kérné frekire, és amúgy meg addig is menjen MAVORnak.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (61824)