A német számozási rendszerben a következő számcsoportok voltak:
01-19 - gyorsvonati szerkocsis mozdonyok
20-39 - személyvonati szerkocsis mozdonyok
40-59 - tehervonati szerkocsis mozdonyok
60-79 - személyvonati szertartályos mozdonyok
80-96 - tehervonati szertartályos mozdonyok
97 - fogaskerekű mozdonyok
98 - helyérdekű mozdonyok
99 - keskeny nyomközű mozdonyok
A csoportokon belül az alacsonyabb számokat tartották fent az egységmozdonyoknak, a magasabb számokat a korábbi tartományi vasutaktól (Länderbahn) örökölt mozdonyoknak. Ezeknél egy szám egy tengelyelrendezést jelentett.
13 - 2'B
14 - 2'B1'
15 - 2'B2'
16 - 1'C1'
17 - 2'C
18 - 2'C1'
19 - 1'D1'
34 - 1B
35 - 1'C1' (ilyen eredetileg nem volt)
36 - 2'B
37 - 1'C
38 - 2'C
39 - 1'D1'
Tehát a 39-es egy korábbi 1'D1' szmélyvonati mozdony (porosz P10), míg a 41-es egy tehervonati egységmozdony.