k.novotny Creative Commons License 2013.12.29 0 0 56267

Vajh miért a 39-csoportba számozták? Mintha a 41-hez közelebb lenne a tengelyterhelése és a két hengere miatt... Gondolom, nem szívesen piszkáltak bele az új egységmozdonyok pályaszámai közzé!(Már ha nem egy egységsorozat módosított változatáról volt szó...)

 

A 41-es sor azert nem jöhetett szamitasba, mert a 41-es akkori utolso mozdonyat a 366-os palyaszamu gepet 1941-ben gyartottak, es nem biztos, hogy nem akartak esetleg többet is gyartani belöle, csak a haboru kimenetele maskepp döntött, ezert kenytelenek voltak az ugynevezett Krieg mozdonyok gyartasat elöterbe hozni, 42,44,50,52.

 

A 39-es mellett pedig az szolt, hogy az utolso 39-es gepet a 260-as palyaszamut 1924-ben gyartottak, es nem is volt tervezve belole több, igy itt szabad valasztasuk volt a zsakmanyolt, es közel azonos kaliberu mozdonyok e sorozatba valo szamozasainak

 

erthetöbben

 

a 39-es eredeti palyaszamai 39 001-260 ig tartott

 

a 39 301-308 ig szamozta be 1938-ban a BBO 670-es sorat (ex BBO 470-es sor)

 

a 39 401-415 ig szamozta 1942-ben a jugo 06-os sor gepeit

 

39 100-1012 ig szamozta a PKP Pt31-es sor mozdonyait, igaz ezeket meg 41-ben atszamozta a 19-es sorozatba

 

Tehat azert elmondhatjuk azt, hogy közel azonos kaliberü mozdonyokat viszonylag az akkori körülmenyek közt elegge logokusan szamozta be.

 

Termeszetesen utolag tobb mint 70 evvel meditalni elmelkedni lehet rajta csak felesleges

 

 

Előzmény: Mopat (56265)